Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLidingöloppet för debutanter
You need to log in to create posts and topics.

Runt 600-650 skulle jag säga men det beror mycket på hur du utnyttjar kilometrarna! Med fler, längre långpass kan du minska kilometrarna enl min åsikt iaf!

Tack! Ja, jag gillar ju långpass - det gäller bara att få till det tidsmässigt. Tänkte köra rätt mycket backe också.

Nu har även jag anmält mig till LL. Det låter skrämmande med alla backar, men utmaningen lockar samtidigt.
Innan varvet skulle jag testa en uppmätt halvmara hemmavid. Sprang då fel så det blev 23,5 km vilket visade sig ge ett psykologiskt fäste inför dis

Nu har inte jag sprungit LL men som stockholmsboende har jag testat banan och säger bara lämna asfalten hemma och träna så mycket skogslöpning ni har tillgång till. Backar, elljusspår, ren terräng, you name it. Ställ in er på att det kommer bli jävligt, f

@Fredrik. Jag tränade enbart i Änggårdsbergen när jag sprang LL eftersom jag bodde i Eklanda 🙂

Om du springer där är du väl förberedd. Kuperingen i ÄB är mer eller mindre identisk med LL. Lägg alla långpass i ÄB och kanske ytterliggare ett pass fast i

P-A L: Jag är väl en av dem som dissar asfaltslöpning och har därför lagt all träning i skogen utom en liten runda i veckan. Men nu när nästa grej blir LL så kan jag helt släppa asfalten och det känns skönt.

Jag planerar också ca 40-45 mil innan LL och f

PAL intämmer helt och backar angående min diss av asfalt. Ursäkta spydigheterna men men.

Jag fokuserar på terrängträning framöver blandat med lättare asfaltspass.

Har inte satt något maxmål med antal löpta mil, men tror att långpass är nyckeln till fra

Jag har inte haft antal km som ett mål i sig utan jag har utgått från att jag måste klara minst 25 km på ett bra sätt och därför hinna med ett antal sådana pass. Dessutom bör jag ha ett antal backpass samt få in lagom mycket vila och återhämtning.

Däreft

@ G-man*:
Låter bra det! Skönt att höra från någon med erfarenhet att man är rätt ute! Gillar Ängagården men lär väl hinna nöta och tröttna på varenda liten stig under kommande sommar gissar jag...

Planen är att kombinera lånpass och distanspass i Ängag

Jag körde ingen specifik backträning utöver det jag fick av min träning i änggården. Däremot hade jag ett kortare pass då jag ökade farten en del och stod i både uppför och nedför. Kände mig väldigt bekväm i LL-terrängen. Dom är lite mjäkiga 08-orna, det