Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLidingöloppet på 2:15
You need to log in to create posts and topics.

Hur ska man bete sig för att klara silvermedaljen? Träningstips för kropp och taktik för knopp mottages tacksamt. Det vore ju så kul...

Choose a great set of parents 😉

(a bitter wannabe silver medalist at LL)

Tyvärr baseras mina råd på vad jag inte har lyckats med:
Tillräckligt många tillräckligt långa och tillräckligt snabba pass i backig terräng.

Träna att springa fort upp och ner.

Lycka till!

...nästa år då...

Min första medalj kom när jag började med "riktiga" långpass. Körde 3 varv på Skatås milen i GBG tre gånger innan LL. Det var det som saknades för mig. Tror jag hade snabbheten men inte uthålligheten för att fixa sista milen.

Uthållighet = envishet. Ska man köra hårt på LL är det tuffare än maran. För mig var det planering och upplägg av själva loppet mer än träningen som gav "Den åtråväda". Starta bra men vilande första milen, trycka på för att inte tappa tid mitten, Å jobba

Det där med föräldrarna skulle ju ha varit skönt givetvis men nu ska det här försöka bärgas utan någon vidare snabb eller uthållig genkomposition. Jag är nog mer knådad av en söt bulldeg eller kanske jäst ur en god surdeg än höghastighetsfräst ur ett tita

Tutas lär det behövas, för 2:15 på LL är en redig bragd...;)

Man bör nog börja träna i tid. 😉

Själva träningen är nog inte så komplicerad: spring mycket och varierat. Specifik backträning är säkert bra, men när jag själv sprang på medaljtid hade jag inte tränat backe alls.

Ang. taktik: Jag tror det är bäst att hålla jämnt tempo de tre milen. Dett

Ska ha premiär på LL30 och har just haft min marapremiär. Och jo, silvertid vore ju onekligen kul...

Viktigt att tänka på är att det är svårt om inte nästan omöjligt att veta hur kroppen reagerar på en så pass lång distans i tävlingsfart.

Siktar själv m