Quote from Funbeat user on 17 August 2011, 09:42Saxat från en intervju på marathon.se för några år sedan med en löpare som gjort sub 2:15;
"...Patricks upplevelse om hur man ska springa Lidingöloppet överensstämmer med statistiken för hur löparna som klarar 2.15 springer loppet.
Utifrån resultatstatist
Saxat från en intervju på marathon.se för några år sedan med en löpare som gjort sub 2:15;
"...Patricks upplevelse om hur man ska springa Lidingöloppet överensstämmer med statistiken för hur löparna som klarar 2.15 springer loppet.
Utifrån resultatstatist
Quote from Funbeat user on 17 August 2011, 09:49Bilden blir nog inte komplett om man inte tittar på de som gick ut lika hårt, men misslyckades. 43:30 på första 10 km låter fort. Jag tänker mig 15 km på 66-67 minuter som mål.
Bilden blir nog inte komplett om man inte tittar på de som gick ut lika hårt, men misslyckades. 43:30 på första 10 km låter fort. Jag tänker mig 15 km på 66-67 minuter som mål.
Quote from Funbeat user on 17 August 2011, 17:20en bra länk kan vara:
http://beta.marathon.se/aktuellt/13-steg-till-medaljen-pa-lidingo
en bra länk kan vara:
http://beta.marathon.se/aktuellt/13-steg-till-medaljen-pa-lidingo
Quote from Funbeat user on 17 August 2011, 20:05Magnus E, jag kommer ihåg den artikeln! Den skrevs flera år efter jag tog min silvermedalj. När jag läste den blev jag nyfiken och gick tillbaks och kollade mina km-tider och det visade sig att jag sprang nästan på sekunden som dom lägger upp det optimal
Magnus E, jag kommer ihåg den artikeln! Den skrevs flera år efter jag tog min silvermedalj. När jag läste den blev jag nyfiken och gick tillbaks och kollade mina km-tider och det visade sig att jag sprang nästan på sekunden som dom lägger upp det optimal
Quote from Funbeat user on 17 August 2011, 21:29Mycket långsammare än vadå? 66 minuter eller 63 minuter?
Edit: Om man tittar i resultatlistan, så ser man tex att Mikael Waldenborg hade 68:42 till 15 km, och sprang in på tiden 2:14:57. Så helt omöjligt är det inte.
Mycket långsammare än vadå? 66 minuter eller 63 minuter?
Edit: Om man tittar i resultatlistan, så ser man tex att Mikael Waldenborg hade 68:42 till 15 km, och sprang in på tiden 2:14:57. Så helt omöjligt är det inte.
Quote from Funbeat user on 18 August 2011, 08:01Mycket långsammare än 43:30 på första milen menade jag. Första milen är ganska lätt och man bör kunna flyta på ganska bra.
Ja ja, hursom. Skit i kilometertider och spring smart så klarar man det.
Mycket långsammare än 43:30 på första milen menade jag. Första milen är ganska lätt och man bör kunna flyta på ganska bra.
Ja ja, hursom. Skit i kilometertider och spring smart så klarar man det.
Quote from Funbeat user on 18 August 2011, 11:30Instämmer med G-man.
Till spring smart-receptet kan man kanske också tillägga att startstrategin kan ha en viss betydelse, beroende på hur man blivit seedad i leden.
Första gången jag sprang LL startade jag över gärdet nästan som om det vore en mara. Re
Instämmer med G-man.
Till spring smart-receptet kan man kanske också tillägga att startstrategin kan ha en viss betydelse, beroende på hur man blivit seedad i leden.
Första gången jag sprang LL startade jag över gärdet nästan som om det vore en mara. Re
Quote from Funbeat user on 18 August 2011, 11:37Ja, träna bra och spring smart så är problemet löst!
Ja, träna bra och spring smart så är problemet löst!
Quote from Funbeat user on 18 August 2011, 18:37Jag tackar för taktiktipsen Erik. Jag fick springa mycket i ”diket” förra året och det frestar på, främst för att det rubbar takten. Men det är ju mentalt skönt att forsa förbi de lunkande… Men jag hoppas jag kan hitta jämnsnabba löpare lite tidigare i år
Jag tackar för taktiktipsen Erik. Jag fick springa mycket i ”diket” förra året och det frestar på, främst för att det rubbar takten. Men det är ju mentalt skönt att forsa förbi de lunkande… Men jag hoppas jag kan hitta jämnsnabba löpare lite tidigare i år
Quote from Funbeat user on 19 August 2011, 08:18En dum kommentar kanske, men om man har som mål att springa under 2,15 då borde det väl inte vara så svårt att seeda upp sig till minst startled 1C? Från 1C behöver man väl inte springa om så många tusen löpare? Jag har för mig att det "bara" krävdes ca 4
En dum kommentar kanske, men om man har som mål att springa under 2,15 då borde det väl inte vara så svårt att seeda upp sig till minst startled 1C? Från 1C behöver man väl inte springa om så många tusen löpare? Jag har för mig att det "bara" krävdes ca 4