Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLidingöloppet på 2:15
You need to log in to create posts and topics.

Och jag har ca 1:25 och 2:17 🙂 . Ifjol (när jag sprang 2:17) hade jag dock 1:29 i gbg-värmen så jag hoppas vara ännu lite snabbare i år.

Förra året började vaderna krampa efter abborren så jag fick stretcha lite mot en stolpe och springa på hälarna oc

Jag har planer på att satsa på 2:15, men vet inte riktigt om jag är så bra...

En fråga till er som just skall gå under 2.15 - hur snabbt ni springer er distanspass?

Jag körde 26 km i helgen i 4.55-fart med ca 145 i puls (72,5% av min maxplus). 8 km r

1.25 och 3.16 tyder på att du inte har en tillräckligt bra uthållighetsprofil för att komma till din rätt på längre distanser.

Som jämförelse har jag 1.28 och 3.04 (kanske hade jag gjort 1.25 om halvmaran legat mer rätt i tiden men inte mycket under).

1

Tack Anders!

Vilken fart ligger du på när du kör långpass?

Allt mellan 4.50-5.20 min/km beroende på hur sliten jag känner mig.
Jag vill inte att långpassen skall göra att jag är sliten när det är dags för backar och tröskelträning som är min medicin inför LL.

Edit:
Men jag har uthålligheten och inte snabbheten

Marcus, jag tror inte heller att du behöver bli snabbare utan bara uthålligare (och då särskilt på kuperad bana). 4.30 är ju ingen fart för dig, det handlar bara om att orka hålla på länge. Och det tränar man genom att hålla på länge, oavsett hur fort det