Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLidingöloppet på 2:15
You need to log in to create posts and topics.

Jo det är så klart sant men tänkte mer på om det var helt orimligt att nå en medaljtid. Kanske det finns någon som sprungit kring 2:15 som även sprungit Göteborgsvarvet?

Rätt inställning Fredrik! Jag tänker försöka avverka de två första milen på 84-86 min, sen är det bara att mata på (t+)

Testloppet är väl ett bra tillfälle att kolla formen.
http://www.lidingoloppet.se/sv/Vara-lopp/Testlopp/

@Nils: Jag tycker absolut att du ska satsa på 2.15. Jag hade ett Gbg-pers på 1.26 när jag sprang LL på 2.11 förra året. Jag är iofs orienterare och van vid backar, men träna ordentligt sista månaden så ska det gå!

+1 till FJ. Det var det bästa någon skrivit på mycket länge.

Jag vet hur jag resonerar i alla fall. Om jag nu ens kommer till start. 😉

@Nils (och Jesper): Jag hade också halvmarapers på 1.26 när jag plockade min silvermedalj (2.12) för två år sedan. Så visst går det.

Nils jag hade 1.28 när jag tog min medalj, så det går. Farten har du, det som avgör är hur stark du är i kuperad terräng.

Lycka till 🙂

Då blir det till att satsa på det. (t+) Alltid kul att ha ett mätbart mål. Löpningen har inte gått så bra på senaste så det blir spännande att se om jag fixar det.

Blir det för jobbigt kan jag alltid påminna mig själv om att det aldrig är för sent att ge

Och jag har 1:24 på halvmaran men fortfarande ingen silverpeng (2:16). Så jag kan bara hålla med om att det gäller att vara rätt tränad, enbart snabbhet räcker icke. Men i år då jäklar!