Quote from Guest on 12 May 2010, 12:37Jag är så himla kluven kring det här med långpass. Vilket tempo ska man hålla? De flesta verkar tycka långsamt men hur långsamt är det? Ska man springa långt eller är det viktigare hur länge man är ute?
Det här med att springa "långsamt" men lägga in en
Jag är så himla kluven kring det här med långpass. Vilket tempo ska man hålla? De flesta verkar tycka långsamt men hur långsamt är det? Ska man springa långt eller är det viktigare hur länge man är ute?
Det här med att springa "långsamt" men lägga in en
Quote from Funbeat user on 12 May 2010, 12:47Pass på 3½ timme så du vänjer kroppen.
Helt ointressant hur långt du springer så länge du ligger i prattempo.
Pass på 3½ timme så du vänjer kroppen.
Helt ointressant hur långt du springer så länge du ligger i prattempo.
Quote from Funbeat user on 12 May 2010, 12:48Om du sprang 34,4 km på 1.39 kan du få bli min coach... 😉
Om du sprang 34,4 km på 1.39 kan du få bli min coach... 😉
Quote from Funbeat user on 12 May 2010, 12:49Du behöver inte känna någon press; ditt senaste långpass visar att du redan nu har kapaciteten för 3:30 och säkert en bit under.
Du behöver inte känna någon press; ditt senaste långpass visar att du redan nu har kapaciteten för 3:30 och säkert en bit under.
Quote from Funbeat user on 12 May 2010, 12:51Ooooooooooops 2:49 skulle det stå, sorry 🙂 🙂
(inte en siffra rätt.........)
Ooooooooooops 2:49 skulle det stå, sorry 🙂 🙂
(inte en siffra rätt.........)
Quote from Funbeat user on 12 May 2010, 12:52Jag brukar lägga fartökningen i slutet av långpasset för att på så sätt vänja kroppen vid att springa i "högt" tempo när benen redan är lite trötta
Om jag var du skulle jag springa 30-32km första 20km lungt typ 5,20tempo och sedan sista 10-12 i tänkt tävl
Jag brukar lägga fartökningen i slutet av långpasset för att på så sätt vänja kroppen vid att springa i "högt" tempo när benen redan är lite trötta
Om jag var du skulle jag springa 30-32km första 20km lungt typ 5,20tempo och sedan sista 10-12 i tänkt tävl
Quote from Funbeat user on 12 May 2010, 12:53Jag skulle också ordinera ett superlångt pass. typ 3h30min där du kan varva lite gång en stund om du nu vill det, så länge du håller dig i rörelse.
Jag skulle också ordinera ett superlångt pass. typ 3h30min där du kan varva lite gång en stund om du nu vill det, så länge du håller dig i rörelse.
Quote from Funbeat user on 12 May 2010, 12:57Så tänker jag också. Längsta passet nu i helgen, utan att fundera över farten. Sen kan man hinna med ett eller ett par kortare långpass med fartökningar innan det är dags att "vila" sig i form.
Så tänker jag också. Längsta passet nu i helgen, utan att fundera över farten. Sen kan man hinna med ett eller ett par kortare långpass med fartökningar innan det är dags att "vila" sig i form.
Quote from Elias Engqvist on 12 May 2010, 12:59Vad skönt att man inte anmält sig till dom där dumheterna i år 😐
Vad skönt att man inte anmält sig till dom där dumheterna i år 😐
Quote from Funbeat user on 12 May 2010, 13:02Nja om man redan sprungit långpass i 5 tempo och då skall vara ute 3,30h ger det 42km och det verkar ju onödigt långt. Eller?
Nja om man redan sprungit långpass i 5 tempo och då skall vara ute 3,30h ger det 42km och det verkar ju onödigt långt. Eller?