Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

När jag sprang en mara i Stockholm ett år så var den sista milen min snabbaste. Intressant att det kan bli så.

Hur som helst - jag tror inte detta sista långpasset är avgörande. Du har tränat så bra och regelbundet hela vintern och presterar redan fina tider även på långa distanser. Lägg inte alltför mycket vikt på detta pass. Men visst har du en poäng i att de si

Tack Maria!

Dagens pass genomfördes enligt plan, det kändes fint.

Tycker fortfarande det är så svårt att veta hur jag ska öppna den 5 juni... men det är väl det som är tjusningen.

Tack för coachningen iaf, om tre veckor kommer kvittot 😉

En öppning på strax över 1:41-1:42 på första halvan tror jag du är god för utan problem om om tittar på din träning.
Jämför man våra halvmaratider skiljer det ett par minuter och jag tänker mig en öppning på 1:38:30!

Också "klar": ca 40 km med ambitionen att hålla igen. Vet inte om jag lyckades så bra med det (har ingen GPS utan bara vanlig hederlig löparklocka) för när jag springer med tankarna nån annanstans rinner det lätt iväg, men det kändes inte ansträngande.

E

Mitt sista pass över 30k kommer bli nu i helgen. Troligen kör jag en halvmara (tävling) med förlängd nedjogg.

Helgen före stockholm blir det något kortare pass på kring 20k i lugnt tempo.

Jens: Tack för konkreta tips! Jag tar dig på orden... öppningsfarten är spikad!

Tomas: Haha - jag hade EXAKT samma tankar när jag var ute igår men jag har inte ens vågat uttala dem högt. Jag fick ont lite överallt när jag sprang så sakta som jag gjorde f

Jag tror det är så enkelt som att eftersom jag ytterst sällan springer långsammare än 4.20-4.30 så ryker flytet/tekniken åt skogen när jag ska lunka. Effekt: ont. Och om jag får välja mellan att ha skitont eller att vara skittrött i slutet av ett pass väl

Det var inget dåligt pass Tomas 🙂

Jag råkade snegla på Szalkais 3:30-program på marathon.se och såg att han har bara lagt in tre pass denna vecka 😮
Känns ju jättesnålt eller? Är det dags att trappa ner redan?

Bara för det så har jag bestämt mig för

Lugna milen igår blev helt plötsligt långintervaller (i Vibram FiveFingers) 2x2 km + 2x1 km (500 m lugn löpning emellan) där varje upprepning gick lite snabbare än föregående - 7.49 - 7.32 - 3.42 - 3.38. Kändes hur skönt som helst! Totalt 13 km, så i dag