Quote from Funbeat user on 12 May 2010, 13:04Nu är det tiden och inte farten som är intressant.
Nu är det tiden och inte farten som är intressant.
Quote from Funbeat user on 12 May 2010, 13:14Tack för alla input!
Diskussion handlar i princip om exakt det jag funderar så mycket över.
Många säger att man ska vara ute länge, men farten är oväsentlig. Men varför är det så?
Springer jag i 3,5 timmer i 5-tempo borde det ge bättre träning än 3,5 ti
Tack för alla input!
Diskussion handlar i princip om exakt det jag funderar så mycket över.
Många säger att man ska vara ute länge, men farten är oväsentlig. Men varför är det så?
Springer jag i 3,5 timmer i 5-tempo borde det ge bättre träning än 3,5 ti
Quote from Funbeat user on 12 May 2010, 13:17Du ska springa i prattempo för att få ordning på fettförbränningen under 3½ timme.
Träning är Träning o Tävling är Tävling
Du ska springa i prattempo för att få ordning på fettförbränningen under 3½ timme.
Träning är Träning o Tävling är Tävling
Quote from Funbeat user on 12 May 2010, 13:40Visst ger det bättre träning att ligga i högre tempo. Däremot sliter det mycket mer. Kommer du kanske få ut mer/bättre träning resten av veckan genom att springa långpasset lugnare? Du kanske slipper hoppa över något pass för att din kropp inte känns ok ä
Visst ger det bättre träning att ligga i högre tempo. Däremot sliter det mycket mer. Kommer du kanske få ut mer/bättre träning resten av veckan genom att springa långpasset lugnare? Du kanske slipper hoppa över något pass för att din kropp inte känns ok ä
Quote from Funbeat user on 12 May 2010, 14:30Två saker som utvecklas: Fettförbränning samt ökad mängd fina kapillärer i musklerna, som då kan syresättas bättre vilket i sig leder till bättre uthållighet.
Dessa två parametrar tränas redan på ett bra sätt i långsammare tempo än din tänkta marathonfar
Två saker som utvecklas: Fettförbränning samt ökad mängd fina kapillärer i musklerna, som då kan syresättas bättre vilket i sig leder till bättre uthållighet.
Dessa två parametrar tränas redan på ett bra sätt i långsammare tempo än din tänkta marathonfar
Quote from Funbeat user on 12 May 2010, 16:55De flesta har svårt att prata i 90 % av maxpuls.
De flesta har svårt att prata i 90 % av maxpuls.
Quote from Funbeat user on 12 May 2010, 18:26Tack hörni!
Jag tror jag till slut har blivit övertygad att jag inte behöver stressa. Jag har väl tänkt lite "om jag springer långsamt blir jag ju bra på att springa långsamt... och det vill jag ju inte" 😉
Men jag antar man får träna en sak i taget.
De
Tack hörni!
Jag tror jag till slut har blivit övertygad att jag inte behöver stressa. Jag har väl tänkt lite "om jag springer långsamt blir jag ju bra på att springa långsamt... och det vill jag ju inte" 😉
Men jag antar man får träna en sak i taget.
De
Quote from Funbeat user on 12 May 2010, 18:33FARTHÅLLARE...(OBS..jag är anonym som säger detta!?)
FARTHÅLLARE...(OBS..jag är anonym som säger detta!?)
Quote from Funbeat user on 12 May 2010, 18:37Resten går på vilja 😉
Resten går på vilja 😉
Quote from Funbeat user on 12 May 2010, 19:43Sprang du 34,4 km på träning i snabbare fart än du tänkt ha på tävlingen, ja då skall du vara en sällsynt dålig tävlingsmänniska om du inte klarar ditt mål.
Sprang du 34,4 km på träning i snabbare fart än du tänkt ha på tävlingen, ja då skall du vara en sällsynt dålig tävlingsmänniska om du inte klarar ditt mål.