Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLura upp tempot
You need to log in to create posts and topics.

Kjell, han har i alla fall fortfarande inte slagit nåt världsrekord 😉

För att öka frekvensen måste man lära nervsystemet det nya rörelsemönstret. Det brukar man väl ofta göra med löpskolningsövningar, men om man tycker att det funkar att springa med hög frekvens i nedförsbacke så går det säkert också bra.

Att lura kroppen

Hur lurar man upp lunrna då?? Finns det nån människa i denna underbara FunBeat-världen som kan ge mig några råd kring detta.??? Benen är skitstarka å tåliga å drar jag på en snabb femma alt mil så märker jag näst intill inget vad gäller dessa mina bästa v

För att förvirra begreppen ytterligare så rekommenderar jag en stegfrekvens på tre hertz!

Fattar direkt att det handlar om nerförslöpningen..(Shit!)..hertz...sa du så....Får kolla upp det hela med dottern. (Trodde att det var en elektrisk benämning typ..)
Ser Elektronikhandlaren framför mig i drömmen: " Ja det ska du veta...den här ligger på e

3 hertz betyder här 3 steg i sekunden dvs en kadens på 90... (3*60/2)

Kjell undrar om man kan lura lunrna..

Först måste man veta att man har friska lunr!
Har du kollat? Det kan man enkelt göra på t ex en vårdcentral för att se att man har normal kapacitet med PEF- mätning och spirometri.
Sedan kan man även ha hjärtsvikt so

Intressant fråga egentligen.

Jag tycker nog att "lura" är ett lite tveksamt ord men visst ok. Jag tror ist att det handlar om att våga och orka bryta barriärer. Framförallt att orka mentalt. Det är den tyngsta biten. Att få sej själv att göra det. Så är

Nu blev jag lite nyfiken. Hur kollar man kadensen enklast? Räknar ni tex höger fotisättning under en minuts tid under era pass? Jag har läst att några på det glada 70-80 talet sprang med metronom ibland för att få in en viss kadens. Nån som gör det här? O

I en polarklocka med fotpod kan du se den på klockan i realtid!

Annars kan man ju, som du säger, räkna...