Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMängd eller kvalitet?
You need to log in to create posts and topics.

Daniel
En seriöst tränande cyklist kör lika hårt nedför som uppför. Ofta är det mycket jobbigare tex att ta en förning nedför än på platten.

hmm...
om jag inte är helt ute och cyklar (hihi) så ger väl cykelträning både central kapacitet (hjärtats "kondis") och lokal kapacitet (de specifika musklernas syresättning). den centrala kapaciteten är ju densamma som i löpträningen medan den lokala kap

Närå inte är du ute och cyklar. Visst ligger det mycket i det du säger Sara. Men om du anspelar på mitt inlägg ovan så ville jag bara kommentera Daniels taktik att vila i nedförsbackarna. Det är bara amatörer som gör 😉

njae, jag syftade nog till tidigare inlägg (sorry, har inte hängt med i diskussionerna på sistone) om kondition/uthållighet/ansträngning/puls grejer.

iof skulle jag inte ens döma ut er om ni skulle slöa i nerförsbackarna. med det resonemanget skulle ju

Ha, då vet vi ju vad jag är för en. Glad amatör mao! Tack för det avslöjandet Per.

Såklart jag är en amatör.

Cykling är ett sätt för mig att transportera mig från A till B. Cykling är för mycket en prylsport för att den ska vara i min smak.

cykling är väl för de flesta ett sätt att transportera sig från punkt A till punkt B, det är väl bara att det finns de som fått för sig att de ska göra det fortare än andra.

Nja, när vi kör runt Vättern så kör vi faktiskt från punkt A till punkt A och vi tar en hejdundrades omväg. Men den försöker vi i gengäld att köra så fort det går. Åtminstone vissa av oss.

Vem sa att punkt A och punkt B inte kan ligga på samma ställe? 😉

Vad gäller "riktiga transporter" på cykel har jag insett att det inte är slugt att försöka kappköra med mig själv, snarare stavas det trafikfara 🙁