Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMagisk gräns, 1 Mil på 1 Timme
You need to log in to create posts and topics.

Grattis 🙂

Grattis!

Jag har faktiskt också som mål att springa en mil på under en timme, och då helst Lidingö Tjejmil. Men jag har ingen aning om det är realistiskt. Jag har en gång (för ung. 100 år sedan) sprungit ett millopp utan backar på 55 min. Men det var som sagt var

Visst ja, den här tråden hade jag nästan glömt.

Jag sprang milen häromdagen (15/6). Det blev 10,01 km på 58 min 57 sek. Så nu är det väl bara att träna vidare och klättra nedåt bland tiderna... haha 😉

Snyggt jobbat, Rebecca! Det dröjer nog ett bra tag innan jag är där.

Du kommer nog dit så småningom, och fortare än du tror! 🙂 vet ju inte vad du ligger på för tid nu men allt går medl lite vilja 😉
(Jag har tyvärr inget svar på frågan du ställde i ditt tidigare inlägg.)

Lycka till! =)

EDIT: Tog en titt i din träning

Springa länge sakta är en sak, men dra på känns seeegt just nu.

Jag springer inte så där vansinnigt fort och efter förkylning i september och inte många mil i benen så sprang jag ändå Lidingö Tjejlopp på 1:06. Det är klart möjligt att pressa ner den tiden!

Ingmari: Jag vet inte hur lidingöloppets tjejmil ser ut men om det är korta knixiga backar är det väl läge att träna lite i sådan terräng. På en långrunda häromsistens så tog jag ett varv på Umedalens eljusspår (2km) då jag sprang förbi och det var riktig

Rebecca: Ju långsammare man springer, desto längre tid tar det, om man säger så 🙂

Håller helt med Lingling: Dra på känns väldigt segt, men jag är inspirerad (delvis tack vare Funbeat) att kämpa på.

Lidingö tjejmil på 1.06 känns som en fantastisk dröm.