Quote from Funbeat user on 22 April 2008, 09:44Anne-Marie: Om du äter energikakor så kan dessutom följande inträffa.
För att kroppen ska kunna ta upp näringen ur maten så måste den ha rätt balans av salter och socker. Näringen passerar genom slemhinnan och för att det ska fungera så måste det vara b
Anne-Marie: Om du äter energikakor så kan dessutom följande inträffa.
För att kroppen ska kunna ta upp näringen ur maten så måste den ha rätt balans av salter och socker. Näringen passerar genom slemhinnan och för att det ska fungera så måste det vara b
Quote from Funbeat user on 22 April 2008, 10:29Jag har också haft och har fortfarande väldiga problem med magen vid hård och/eller långvarig ansträngning. Efter stockholm halvmarathon (mitt första halvmarathon lopp) låg jag på toa golvet och vred mig flera timmar efteråt. Mådde riktigt illa, hade magk
Jag har också haft och har fortfarande väldiga problem med magen vid hård och/eller långvarig ansträngning. Efter stockholm halvmarathon (mitt första halvmarathon lopp) låg jag på toa golvet och vred mig flera timmar efteråt. Mådde riktigt illa, hade magk
Quote from Funbeat user on 22 April 2008, 10:30Krister: Ja men naturligtvis är öl bäst. Det drack dom förr i tiden och då visste dom hur man gör. Allt var ju ändå bättre förr. 😀
Krister: Ja men naturligtvis är öl bäst. Det drack dom förr i tiden och då visste dom hur man gör. Allt var ju ändå bättre förr. 😀
Quote from Therese Linner on 22 April 2008, 10:45Anna-Karin: Är inte de konstgjorda sötningsmedlen laxerande? Det kanske bidrog till att din mage gjorde extra uppror.
Anna-Karin: Är inte de konstgjorda sötningsmedlen laxerande? Det kanske bidrog till att din mage gjorde extra uppror.
Quote from Funbeat user on 22 April 2008, 10:54Hmm. Det vet jag faktist inte om de är eller inte. Men det kan ju hända att något sådant kan bidra. Vet inte vad det finns i gainomax riktigt men riktigt hederligt socker är det ju inte. Hur knasigt det då än är.. Men det är en annan diskussion.
Hmm. Det vet jag faktist inte om de är eller inte. Men det kan ju hända att något sådant kan bidra. Vet inte vad det finns i gainomax riktigt men riktigt hederligt socker är det ju inte. Hur knasigt det då än är.. Men det är en annan diskussion.
Quote from Therese Linner on 22 April 2008, 10:58För att fortsätta vara lite OT: Det står ju på tuggummin och halstabletter med konstgjort sötningsmedel att "Överdriven konsumtion kan ha laxerande verkan". Undrar bara vad överdriven är, ett paket tuggummi?
En kompis käkade en påse viktväktargodis (tro
För att fortsätta vara lite OT: Det står ju på tuggummin och halstabletter med konstgjort sötningsmedel att "Överdriven konsumtion kan ha laxerande verkan". Undrar bara vad överdriven är, ett paket tuggummi?
En kompis käkade en påse viktväktargodis (tro
Quote from Jonas Täng on 22 April 2008, 11:03...some learn the hard way... *s*
...some learn the hard way... *s*
Quote from Funbeat user on 22 April 2008, 11:19Även vanligt socker i för stora doser är laxerande vid hård träning eftersom kroppen behöver spä ut det innan det kan tas upp.
Även vanligt socker i för stora doser är laxerande vid hård träning eftersom kroppen behöver spä ut det innan det kan tas upp.
Quote from Funbeat user on 22 April 2008, 15:19Tack Krister för din braiga förklaring!
Jag har nästan alltid isotont vatten i flaskan. Det borde ju va ganska optimalt om man tar en liten tugga av den hemmalagade nöt- och fruktkakan och en klunk "saltvatten" lite då och då... kanske...
Tack Krister för din braiga förklaring!
Jag har nästan alltid isotont vatten i flaskan. Det borde ju va ganska optimalt om man tar en liten tugga av den hemmalagade nöt- och fruktkakan och en klunk "saltvatten" lite då och då... kanske...
Quote from Catharina Brattlin on 22 April 2008, 15:28Anna-Karin; enligt Gainomax´ hemsida innehåller en portion 25 g sockerarter, 15 g stärkelse i form av maltodextrin och <2,5 g laktos, så visst är sockret i en Gainomax "riktig".
Anna-Karin; enligt Gainomax´ hemsida innehåller en portion 25 g sockerarter, 15 g stärkelse i form av maltodextrin och <2,5 g laktos, så visst är sockret i en Gainomax "riktig".