Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMarathonlöpare dog
You need to log in to create posts and topics.

man får inte heller glöma att våran totala livstil, allt från kost till vila, ser väldigt anorlunda ut än hos dem som springer antiloper trötta

Spelar inte genetiken en hel del roll? Vi nordbor anses ju vara duktigare på att kasta (diskus, spjut, slägga e dyl) pga vår kroppsbyggnad medan Kenyaner, Etiopier och Somalier t ex har exellent kroppsbyggnad när det gäller maratondistanserna. Vi har haft

Jessica: Får man inte jaga damer med knölpåk?

Då är det lika bra att fortsätta cykla!

LG: jag har hört tvärtom, att vi är mer lika än vi tror.

david: klart du får, men för längre förhållande rekomenderar jag håv eller nät. mindre dramatiskt infångande torde stärka relationen

Inter-nät?

bör nog fungera

Ledare i DN kanske inte är det mest veteskapliga som finns, men Illustrerad Vetenskap lägger inte ut sina artiklar på nätet tyvärr.

"Vissa gener är bättre än andra att ha om man siktar på ett OS-guld. Någon biologisk rättvisa finns inte. Det har naturen

det där har nog mer att göra med vilka forskare du frågar än ren fakta. där hittade du någon som tror på det. i en annan tidning kan du hitta någon som totalt motbevisar det och tror något annat.
summan av allt är för det mesta att vi inte vet ett skit,

Att vissa länder har bra utövare i kastgrenar beror på att kastgrenar är uppskattade i de länderna, då drar det till sig fler utövare och chansen är större för bra kastare. Dessutom utvecklas träningsmetoderna i dessa länderna... osv...

Det är i alla fal

håller med maria.
min uppfattning är den att det man lär sig tekniskt rätt som barn, utövar man med stor framgång som vuxen