Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Igår på föreläsningen sa Szalkai att han dragit ner lite på mängden för den sk 3:00-gruppen. Samtidigt så sa han att det inte var alla löpare som kommer klara 3 timmar med så lite mängd och att man då får lägga till.
Och ska man under 3 timmar så har man

Borde det inte finnas olika träningsprogram beroende på om man är tjej eller kille? Säg att en medelkille klarar maran på X timmar med Y antal mil i veckan. Borde inte en tjej som också siktar på X timmar träna mer än killen då? T.ex. Y mil i veckan + 10%

Oh... de här har varit min ågren i höst... vilket program ska jag välja???... (hyggligt stora problem i vardagen om detta är ens värsta ;))... jaja... iaf...

Mina tider i höst har varit:
8 km i lätt tempo, 5.30- 5.35 min/km
8 km i medeltempo, ca 5.20 mi

Du kan alltid byta efter ett tag om det känns för lätt/jobbigt

Angående vad Solveig skrev om tjejprogram...
Behöver en tjej träna fler mil (med samma träningsupplägg kring pass och tempo) än en kille för att springa på samma tid? Jag förstår inte riktigt hur det går ihop.

>Malin. Solveigs poäng är riktig, och faktiskt anmärkningsvärd tycker jag då antalet kvinnor i Sthlms-maran ökat mer och mer på senare år och nu är det inte alls är samma mannliga dominans, även om männen fortfarande är klart fler. Dvs i dag finns det äve

Jag tror skillnaden är mindre mellan genomsnittsmannen och genomsnittskvinnan än t.ex. mellan den som tränat hela uppväxten och den som varit soffpotatis, den som är smal och den som bär på några kilo extra, den som har tid till återhämtning och den som i

Njaäe... sådär kan du ju inte säga. Visst är skillnaden större t.ex. mellan en soffpotatis och en som varit aktiv under hela sin uppväxt, men det kan du inte använda som argument för att kvinnor/män kan träna för samma program. Soffpotatisen kanske väljer

Jag menar att det finns gigantiska skillnader mellan de som ger sig på samma program, skillnader som är mycket större än de ca 10% som man säger gäller mellan män och kvinnor.

Hej Melker,

Jag är i samma situation som du. Min träningsdos per vecka varierar mellan 5-7 mil och 3 timmar på maran är inget jag vågar mig på i år. Jag siktar på 3:20 ungefär och det blir en utmaning.

Det kan nog vara så att både du och jag tränar lit