Quote from Funbeat user on 2 May 2009, 11:10att som på Idrottshögskolan köra styrketräning och jämföra viktminskning med och utan träning ger ju inte några stora skillnader eftersom styrketräning väl inte gör av med särskilt mycket mer kalorier jämfört med att inte träna alls...
att som på Idrottshögskolan köra styrketräning och jämföra viktminskning med och utan träning ger ju inte några stora skillnader eftersom styrketräning väl inte gör av med särskilt mycket mer kalorier jämfört med att inte träna alls...
Quote from Funbeat user on 2 May 2009, 13:35Jag tror att ändring av kostvanorna är A och O, för viktminskning.
Börja ät rätt. Det betyder INTE att man ska svälta, för då äter man inte rätt.
Med rätt kost är man mätt OCH går ner i vikt (om vill).Om man lagt på sig 20-30-40 kg övervikt, visar det a
Jag tror att ändring av kostvanorna är A och O, för viktminskning.
Börja ät rätt. Det betyder INTE att man ska svälta, för då äter man inte rätt.
Med rätt kost är man mätt OCH går ner i vikt (om vill).
Om man lagt på sig 20-30-40 kg övervikt, visar det a
Quote from ellen olsson on 2 May 2009, 13:44> Tydligen kan man vara helt utan mat i många dagar, bara man får vatten.
Om man har fullgod vätsketillförsel så klarar man sig utan mat i ett gäng veckor. Man bör dock alltid tillgodose hjärnans minimibehov av glykogen för att inte tära för mycket på m
> Tydligen kan man vara helt utan mat i många dagar, bara man får vatten.
Om man har fullgod vätsketillförsel så klarar man sig utan mat i ett gäng veckor. Man bör dock alltid tillgodose hjärnans minimibehov av glykogen för att inte tära för mycket på m
Quote from Funbeat user on 2 May 2009, 14:05Stryketräning ger mer muskler = en större basmetabolism. Så det ger en avsevärd effekt om man jämför med folk som inte tränar . Det här är ett bra sätt att få överviktiga att se bra resultat. Sedan måste man självklart lägga in mer konditionsträning. Tex.
Stryketräning ger mer muskler = en större basmetabolism. Så det ger en avsevärd effekt om man jämför med folk som inte tränar . Det här är ett bra sätt att få överviktiga att se bra resultat. Sedan måste man självklart lägga in mer konditionsträning. Tex.
Quote from Funbeat user on 2 May 2009, 14:49Lägg in fem timmar cykel om dagen så blir det resultat.
Lägg in fem timmar cykel om dagen så blir det resultat.
Quote from Funbeat user on 2 May 2009, 15:04Hehe, fem timmar om dagen hinner jag inte med ;).
Idag blev det 4h och det är jag nöjd med.Maten är en stor bov hos mig och det vet jag om, det är alldeles för mycket pasta med en hemsk massa kolhydrater. Sällan jag äter kött/fisk. Så där måste man väl
Hehe, fem timmar om dagen hinner jag inte med ;).
Idag blev det 4h och det är jag nöjd med.
Maten är en stor bov hos mig och det vet jag om, det är alldeles för mycket pasta med en hemsk massa kolhydrater. Sällan jag äter kött/fisk. Så där måste man väl
Quote from Funbeat user on 2 May 2009, 15:10Då blir det NITTON timmar kvar till annat.
Då blir det NITTON timmar kvar till annat.
Quote from Funbeat user on 2 May 2009, 15:15Precis... Sova... då är det 8h kvar... Hmmm, jag vilar då 😛
Precis... Sova... då är det 8h kvar... Hmmm, jag vilar då 😛
Quote from Funbeat user on 3 May 2009, 08:49...är det ingen som jobbar och har familj, fem timmar per dag är för de flesta orimligt tror jag även om man skulle vilja. ang viktfrågan: jag går inte heller ner automatiskt av bara träningen,kosten är den huvudsakliga faktorn, så har man 20-40 kg övervi
...är det ingen som jobbar och har familj, fem timmar per dag är för de flesta orimligt tror jag även om man skulle vilja. ang viktfrågan: jag går inte heller ner automatiskt av bara träningen,kosten är den huvudsakliga faktorn, så har man 20-40 kg övervi
Quote from Funbeat user on 3 May 2009, 10:25Visst går jag ner, men det tar en väldans tid.
Jag har bara en sambo, men jag jobbar mån-fre, så det blir kortare eftermiddagsturer också en långtur på lördagen, det är det upplägget som funkar för mig.
Jag ska nog faktiskt börja jogga lite smått de dagar
Visst går jag ner, men det tar en väldans tid.
Jag har bara en sambo, men jag jobbar mån-fre, så det blir kortare eftermiddagsturer också en långtur på lördagen, det är det upplägget som funkar för mig.
Jag ska nog faktiskt börja jogga lite smått de dagar