Quote from Funbeat user on 10 May 2009, 00:00Många motionärer som kör "fettförbränningspass" som är betydligt kortare än så... Kör man ett långdistanspass förbränner man givetvis relativt mycket. Vad jag menar är att det är väldigt synd att träna utifrån fettförbränningszoner för att tappa i vikt, n
Många motionärer som kör "fettförbränningspass" som är betydligt kortare än så... Kör man ett långdistanspass förbränner man givetvis relativt mycket. Vad jag menar är att det är väldigt synd att träna utifrån fettförbränningszoner för att tappa i vikt, n
Quote from Funbeat user on 10 May 2009, 00:07Nu finns det andra skäl till att köra distans/fettförbränningsträning i cykel än att enbart titta på antalet kalorier.
Nu finns det andra skäl till att köra distans/fettförbränningsträning i cykel än att enbart titta på antalet kalorier.
Quote from Funbeat user on 10 May 2009, 08:43fettförbränningspass är en myt som används för att sälja pass på gym och lösnummer i fitnesspressen fast kan man genom att marknadsföra strunt locka folk att röra på sig så ok för det 🙂
fettförbränningspass är en myt som används för att sälja pass på gym och lösnummer i fitnesspressen fast kan man genom att marknadsföra strunt locka folk att röra på sig så ok för det 🙂
Quote from Funbeat user on 11 May 2009, 09:38Krasst...ju mer du rör dig desto mer kalorier förbrukar du...oavsett vad! Under själva passet kan eventuellt kroppen"orka" prioritera fett föbränning...men efter passet fortsätter kroppen förbränna på en högre nivå vig högeintesiv träning...
Jag tror hel
Krasst...ju mer du rör dig desto mer kalorier förbrukar du...oavsett vad! Under själva passet kan eventuellt kroppen"orka" prioritera fett föbränning...men efter passet fortsätter kroppen förbränna på en högre nivå vig högeintesiv träning...
Jag tror hel
Quote from Funbeat user on 11 May 2009, 10:38Det låter som den svenska favoritträningen snabbdistans, kör jag själv ofta också. Den lär vara rätt värdelös som träningsform tyvärr, bättre att köra distans i lugnare tempo och sedan köra speciella intensivpass. Fast vad vet jag, är bara halvvägs genom
Det låter som den svenska favoritträningen snabbdistans, kör jag själv ofta också. Den lär vara rätt värdelös som träningsform tyvärr, bättre att köra distans i lugnare tempo och sedan köra speciella intensivpass. Fast vad vet jag, är bara halvvägs genom
Quote from Funbeat user on 11 May 2009, 10:58Det David menar är att man träna kroppen på att använda fett som bränsle. Det för att prestera bättre på lite längre tävlingar.
Det David menar är att man träna kroppen på att använda fett som bränsle. Det för att prestera bättre på lite längre tävlingar.
Quote from Funbeat user on 11 May 2009, 12:37Niclas: Tack för förtydligandet. Kan du tänka dig att fortsätta som tolk? Det vore jättebra tycker jag eftersom David ofta är ganska fåordig och man gissar inte alltid rätt när man försöker utläsa vad han avser framföra.
Niclas: Tack för förtydligandet. Kan du tänka dig att fortsätta som tolk? Det vore jättebra tycker jag eftersom David ofta är ganska fåordig och man gissar inte alltid rätt när man försöker utläsa vad han avser framföra.
Quote from Funbeat user on 11 May 2009, 13:17En höna gör ingen fjäder, tolka är inte min starka sida 😉
En höna gör ingen fjäder, tolka är inte min starka sida 😉
Quote from Funbeat user on 11 May 2009, 13:21Tycker nog att det finns tankeläsare här som hävdar att de vet vad jag menar, tycker och tänker.
Tycker nog att det finns tankeläsare här som hävdar att de vet vad jag menar, tycker och tänker.
Quote from Funbeat user on 11 May 2009, 13:44Kan du rekommendera nån speciell tankeläsare David?
Kan du rekommendera nån speciell tankeläsare David?