Quote from Funbeat user on 24 April 2010, 17:02Fast 1000m intervaller lär ju inte vara så anaeroba väl?
Fast 1000m intervaller lär ju inte vara så anaeroba väl?
Quote from Funbeat user on 24 April 2010, 17:10Beror väl på intensiteten Anders. Du skall ju öka den aeroba kapaciteten och om du håller dig så att inte musklerna får syrebríst så är det väl en aerob träning...
Beror väl på intensiteten Anders. Du skall ju öka den aeroba kapaciteten och om du håller dig så att inte musklerna får syrebríst så är det väl en aerob träning...
Quote from Funbeat user on 24 April 2010, 18:03Jag är oerhört otränad, dock har jag under större delen av min ungdom och fram till för 5 år sen tränat hårt, där spyor faktiskt var en realitet titt som tätt.
Med den bakgrunden vill jag bara inflika att jag tror inte alls det är farligt för otränade att
Jag är oerhört otränad, dock har jag under större delen av min ungdom och fram till för 5 år sen tränat hårt, där spyor faktiskt var en realitet titt som tätt.
Med den bakgrunden vill jag bara inflika att jag tror inte alls det är farligt för otränade att
Quote from Funbeat user on 24 April 2010, 18:45@Robert
Jag tror nog att du har missat något när det gäller anaerob träning
@Robert
Jag tror nog att du har missat något när det gäller anaerob träning
Quote from Funbeat user on 24 April 2010, 19:15Ok Bjarne... Vad?
Den delen som anaerrob träning tillför är ju att bygga muskler för bättre löpskolning hållning med mera och det tillför ju, men det är inte huvuddelen...
Jag är ju övertygad om den informationen jag hittat, men självklart så är jag intre
Ok Bjarne... Vad?
Den delen som anaerrob träning tillför är ju att bygga muskler för bättre löpskolning hållning med mera och det tillför ju, men det är inte huvuddelen...
Jag är ju övertygad om den informationen jag hittat, men självklart så är jag intre
Quote from Funbeat user on 24 April 2010, 19:25@Robert:
Jag är ju också nybörjare, och läser just nu samma träningsbok som du...Har tolkat den anaeroba träning som att den ska ske under 15 - 30 sekunder med kortare eller längre vila beroende på du tränar snabbhet eller tålighet.
Det är svårt att hi
@Robert:
Jag är ju också nybörjare, och läser just nu samma träningsbok som du...
Har tolkat den anaeroba träning som att den ska ske under 15 - 30 sekunder med kortare eller längre vila beroende på du tränar snabbhet eller tålighet.
Det är svårt att hi
Quote from Funbeat user on 24 April 2010, 19:38men du kan köra aeroba korta intervaller. Det hänger på om du kör med syrebrist eller ej...
Denna länk förtydligar lite kanske...
http://www2.rf.se/eic/mitt/files/%7BCC17A200-F9DA-47CC-A059-5BEC6F8E0FD7%7D.pdf
men du kan köra aeroba korta intervaller. Det hänger på om du kör med syrebrist eller ej...
Denna länk förtydligar lite kanske...
http://www2.rf.se/eic/mitt/files/%7BCC17A200-F9DA-47CC-A059-5BEC6F8E0FD7%7D.pdf
Quote from Funbeat user on 24 April 2010, 19:42Min fråga/påstående är väl snarare om du verkligen kan köra anaeroba intervaller som är LÄNGRE än 60 sekunder.
Min fråga/påstående är väl snarare om du verkligen kan köra anaeroba intervaller som är LÄNGRE än 60 sekunder.
Quote from Funbeat user on 24 April 2010, 20:08Nu blev det ju plötsligt en helt ny fråga i Hans inlägg 15:39. Om frågan är hur du ska träna för att kunna hålla 90% av maxpuls i uppåt 60 minuter, så är svaret att tröskelträning är mest effektivt.
I fråga om den här andra diskussionen om anaerob tränin
Nu blev det ju plötsligt en helt ny fråga i Hans inlägg 15:39. Om frågan är hur du ska träna för att kunna hålla 90% av maxpuls i uppåt 60 minuter, så är svaret att tröskelträning är mest effektivt.
I fråga om den här andra diskussionen om anaerob tränin
Quote from Funbeat user on 24 April 2010, 21:01Pontus!
Hur blir det då man kör för mycket anearob träning i syfte att förbättra den centrala syreupptagningsförmågan kan då detta leda i sin tur till att man förstör/bryter ner den egna aeroba energiförsörjningsprocessen?
Pontus!
Hur blir det då man kör för mycket anearob träning i syfte att förbättra den centrala syreupptagningsförmågan kan då detta leda i sin tur till att man förstör/bryter ner den egna aeroba energiförsörjningsprocessen?