Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMaxpuls
You need to log in to create posts and topics.

Nej, kraften ska ju verka vågrätt 🙂
Stå på en smal spång utan räcken 20 meter upp och håll emot en krok i en lina som hela tiden dras åt hårdare 😉

O vad kul att Ni började prata om det!

Skulle man träna hela tiden under sin maxpuls eller det är helt normalt

att övergår den gränsen...?

Jag har maxpuls 187 och oftast under träningen har jag 195, 193 etc..

Är det fel då? Skulle jag stopa plö

Om du börjar få bröstsmärtor och det svartnar för ögonen ska du "nog" sluta springa 😉
Men din maxpuls är uppenbarligen inte 187 om du kan komma upp i över 190.
Hur känns det när du springer med den intensiteten (193-195)? Känns det OK?

Hmm... Du har missförstått nånting nånstans Izabela. Det är *omöjligt* att överskrida sin maxpuls.

Om du tror att du har en maxpuls på 187 och det visar sig att du kommer upp i 195 så är din *faktiska* maxpuls minst 195.
jag skulle tro att du menar att

Exakt Per , jag tog min maxpuls från formeln 220 etc.....

Jag förstått allt rätt, tycker jag ..som alla andra räknade jag min maxpuls från formeln och den visar sig 187 p.g.a ålder etc.... När började jag träna märkte jag att min maxpuls är mycket högre.

Ja, det här med pulsen är lite knepigt, tycker jag. Jag springer alltid med pulsklocka som jag ställer in inom vilka intervaller jag ska ligga på pulsmässigt (t ex 75-85 % av maxpulsen) och så piper klockan när jag ligger över eller under.

Mitt problem l

På Polars hemsida rekomenderar dom att använda formeln 210 – (0,5 x ålder) = beräknad maxpuls (BMP) vilket kanske bättre passar in på dig. 210-18=192 http://www.polarpuls.com/default.aspx?main=ShowPage.aspx&PageID=46

Sylvia

Att pulsen går upp högt när du tar i så det knakar är ett bra tecken.
Att pulsen går ned snabbt är ett bra tecken.
Att pulsen går upp snabbt är ett bra tecken.
Låg morgonpuls är ett bra tecken.

Ett mått på förbättrad kondition är som sagt att dui

Visst påverkar trötthet, och stress också skulle jag påstå.
Jag tror inte att hög puls i sig måste betyda dålig kondition, är det inte också en fråga om hur fort den går ner igen?

Min pulsklocka skapar träningsprogram åt mig där jag ska ligga i olika pul

Ooops ...