Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonMazda Stockholm Triathlon
You need to log in to create posts and topics.

Är du nervös nybörjare ska du välja långa distansen. Då slipper du stressa o tänka hastighet i delmoment och växlingar. Kör en olympisk, och i din egen takt!

Bra och smart tips.

/Adrian

Iofs räknas även olympisk distans som kortdistans i triathlon, så det är ganska mkt fokus på snabba växlingar där med. MEN eftersom Sthlm triathlon har en ganska stor motionsklass, så är det nog lite annorlunda där.

Sprint är mkt fart och fläkt och man k

Tack för alla bra tips! (t+)

Tror det lutar åt olympisk, passar nog mig bäst att inte stressa så mycket. Hoppas att det ska fungera, finns bara ett sätt att ta reda på det! Så blir nog en anmälan senare idag.

Det blir första triathlonen för mig med. Tycker det verkar va en bra första tävling just för att man kan välja en kortare sträcka. jag har i och för sig tänkt köra den olympiska men ska försöka engagera mina kollegor också. de kör nog långa stafetten för

Dom hyr ju ut våtdräkt på tävlingen!

Värsting-våtdräkt - jag vet inte det jag. Du kanske tänker på att man måste ha en våtdräkt som är gjord för att simma i. En vindsurfar-våtdräkt duger INTE!

Om du vill ha en Orca kan du köpa en från oss. Kika på http://www.venkanto.se eller maila susanna@venkanto.se.

tack för hjälpen.
Blir nog till att hyra en för mig ändå. det blir ju trots allt min första triathlon,i och för sig antagligen inte den sista 😉

sen såg jag på hemsidan att man fick ha den hela säsongen så man kommer ju kunna träna i den innan också.

2009 kommer bli året jag kommer få en grym tid på detta lopp. Jag har haft en enorm flyt med träningen hela vintern. Detta lopp är det viktigaste för mig. Jag var ute idag på en 1225m simning, 6mil cykling och 12km löpning och det gick ok. På simningen va

vilkenn ´distans är rekommndera som är behglig och trevlig.. jag väljer själv längre sträckor frmför stresiga korta tider... kan tänka mig att de kortare loppen går lite snabbt...

viket lopp skulle passa mig som nybörjare?