Quote from Funbeat user on 13 August 2009, 19:09är det våtdräkt som gäller för sprint (inte pga regler, jag tänker kyllen i vätten )?
är det våtdräkt som gäller för sprint (inte pga regler, jag tänker kyllen i vätten )?
Quote from Funbeat user on 13 August 2009, 19:37Ang. våtdräkt.
Särskilda regler kring vattentemperatur, våtdräkt måste bäras
vid kallare än 16 C, förbud mot våtdräkt vid varmare än +21 C
(gäller sprint o olympisk distans).
Alltså beror det på vattentemperaturen
Ang. våtdräkt.
Särskilda regler kring vattentemperatur, våtdräkt måste bäras
vid kallare än 16 C, förbud mot våtdräkt vid varmare än +21 C
(gäller sprint o olympisk distans).
Alltså beror det på vattentemperaturen
Quote from Funbeat user on 13 August 2009, 19:38Om man får ha våtdräkt (under 21 grader) skulle jag råda dig till att ha våtdräkt. Du tjänar på det i flytkraft.
Om man får ha våtdräkt (under 21 grader) skulle jag råda dig till att ha våtdräkt. Du tjänar på det i flytkraft.
Quote from Funbeat user on 13 August 2009, 21:35Tror det är krav på våtdräkt för alla i motionsklass oavsett vattentemperatur i denna tävling.
Tror det är krav på våtdräkt för alla i motionsklass oavsett vattentemperatur i denna tävling.
Quote from Funbeat user on 13 August 2009, 21:38krav på våtdräkt kanske gäller för motionärer men inte om man deltar i SM/RM
krav på våtdräkt kanske gäller för motionärer men inte om man deltar i SM/RM
Quote from Funbeat user on 14 August 2009, 12:25Från tävlingsinfon:
"Våtdräkt är obligatoriskt och det är ditt eget ansvar att se till att du har en på
tävlingsdagen. Undantag från denna regel gäller endast SM, JSM och Elit."
Från tävlingsinfon:
"Våtdräkt är obligatoriskt och det är ditt eget ansvar att se till att du har en på
tävlingsdagen. Undantag från denna regel gäller endast SM, JSM och Elit."
Quote from Funbeat user on 14 August 2009, 15:52nu är jag annoying 🙂 men räknas ett "shorty" som våtdräkt, måste den var "hel"
tack
nu är jag annoying 🙂 men räknas ett "shorty" som våtdräkt, måste den var "hel"
tack
Quote from Funbeat user on 15 August 2009, 13:08utan att jag en total regelexpert ... men ändå kört triathlon sen 1985 så är även en "shorty" en våtdräkt. Det blir nog inget problem för dig. Lycka till!
utan att jag en total regelexpert ... men ändå kört triathlon sen 1985 så är även en "shorty" en våtdräkt. Det blir nog inget problem för dig. Lycka till!
Quote from Funbeat user on 16 August 2009, 09:17Vad menas med nakenhet..? Är det t.ex. ok att sätta på sig en tröja efter simningen?
Vad menas med nakenhet..? Är det t.ex. ok att sätta på sig en tröja efter simningen?
Quote from Funbeat user on 16 August 2009, 10:02Det är ej tillåtet att ha naken underkropp i växlingsområdet och man får inte visa bröstvårtorna under cykling eller löpning. Som kille är det dock ok att simma i bar överkropp och ta på sig en tröja i T1 om man så vill (för tjejer tror jag däremot inte a
Det är ej tillåtet att ha naken underkropp i växlingsområdet och man får inte visa bröstvårtorna under cykling eller löpning. Som kille är det dock ok att simma i bar överkropp och ta på sig en tröja i T1 om man så vill (för tjejer tror jag däremot inte a