Quote from Anders Wallerstedt on 16 August 2009, 11:01"man får inte visa bröstvårtorna under cykling eller simning"
-> cykling och löpning, ska det vara.
För tjejer gäller även simning.Står inte så mycket i reglementet.
ref: http://www.svensktriathlon.org/files/%7BD22A590D-C4B6-4B46-A70B-1AB6DD97172C%7D.p
"man får inte visa bröstvårtorna under cykling eller simning"
-> cykling och löpning, ska det vara.
För tjejer gäller även simning.
Står inte så mycket i reglementet.
ref: http://www.svensktriathlon.org/files/%7BD22A590D-C4B6-4B46-A70B-1AB6DD97172C%7D.p
Quote from Funbeat user on 16 August 2009, 11:06Då utgår jag ifrån att det är ok att simma i korta löpartights och våtdräkt och att man efter simningen kan ta på sig en tröja... (H)
Då utgår jag ifrån att det är ok att simma i korta löpartights och våtdräkt och att man efter simningen kan ta på sig en tröja... (H)
Quote from Lena Bjerlöw on 16 August 2009, 11:07Tips: Ha på tröjan under våtdräkten. Önödig tid att lägga på att försöka dra på sig en tröja på en inte helt torr kropp!
Tips: Ha på tröjan under våtdräkten. Önödig tid att lägga på att försöka dra på sig en tröja på en inte helt torr kropp!
Quote from Anders Wallerstedt on 16 August 2009, 11:11Ja, men det kan vara trassligt att få på ett linne när man är blöt, därför har man linnet under våtdräkten.
Är våtdräkt inte tillåten och man inte har trialthondräkt, eller linne man kan simma med, kan det vara fördel att bara ha löpartights/simbadbyxor o
Ja, men det kan vara trassligt att få på ett linne när man är blöt, därför har man linnet under våtdräkten.
Är våtdräkt inte tillåten och man inte har trialthondräkt, eller linne man kan simma med, kan det vara fördel att bara ha löpartights/simbadbyxor o
Quote from Funbeat user on 16 August 2009, 11:33Jag kommer tejpa bröstvårterna för säkerhets skull (H)
Jag kommer tejpa bröstvårterna för säkerhets skull (H)
Quote from Funbeat user on 16 August 2009, 16:55tack för tippsen! 🙂
En anna rockie-fråga...
Om man inte har en tri-dräkt utan bara vanliga löpartights, vilket material i underkläderna? Bomull, silke, annat?
tack för tippsen! 🙂
En anna rockie-fråga...
Om man inte har en tri-dräkt utan bara vanliga löpartights, vilket material i underkläderna? Bomull, silke, annat?
Quote from Funbeat user on 16 August 2009, 18:20Vadå underkläder?
Löpartights är inte det tillräckligt.
Tri-kläder är att föredra.
Vadå underkläder?
Löpartights är inte det tillräckligt.
Tri-kläder är att föredra.
Quote from Funbeat user on 17 August 2009, 07:42Jag kör kallingar i funktionsmaterial under löpartights, det funkar
Jag kör kallingar i funktionsmaterial under löpartights, det funkar
Quote from Elias Engqvist on 17 August 2009, 12:30Kallingar är onödig vikt!
(Och aldrig bomull i samband med idrott)
Kallingar är onödig vikt!
(Och aldrig bomull i samband med idrott)
Quote from Funbeat user on 17 August 2009, 14:08Jag är inte på den nivån att vikten på mina kläder spelar så stor roll på resultatet och att köra... Italienskt ... käns inte helt bekvämt 🙂
Jag är inte på den nivån att vikten på mina kläder spelar så stor roll på resultatet och att köra... Italienskt ... käns inte helt bekvämt 🙂