Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMed eller utan
You need to log in to create posts and topics.

Oftast utan - förutom när det är riktigt kallt, då åker mameluckerna på.

Fördel: Mindre tvätt.

Springer alltid med. Håller grejerna på plats, kör slip. Köpte Falke i Sydafrika för ett antal år sen och dom är fortfarande som nya.

Enda gången jag är utan är med Tri-suit och det känns helmysko för mig.

Alltid med.

Hittade för ett par år sen en uppsättning kalsonger på Dressman som var 100% syntetmaterial/elastan men väldigt mjuka och sköna. Dessa har jag fortsatt köpa sen dess, även om materalet nu innehåller lite mer bomull. Från en tre-pack märks ett

Kör alltid med kalsonger under mina löpartights.
Skaver inte sömmen om man kör utan?

Alltid med, efter att ha fått obehagliga skav utan. Jag kanske är ömhuding, men jag tycker sömmarna skaver något kopiöst.

Aldrig någonting under, det ger bara skav.

Är det kallt blir det ett par fleecekortbyxor utanpå, finns även i Windstopperfleece.

Är det riktigt kallt, = under -20, då åkerde lite tjockare fleecetajtsen i Windstopperfleece på. Modell "Per Elofsson / Craf

Bomullskalsingar har jag kört med upp till 15 mil, inga problem, men närmar det sig maradistans brukar jag förbehandla lite.

Craft löparkalsingar får jag däremot ett skav av som inte är av denna värld 🙁
Deras windstopperkallingar gillar jag annars.

Håller med Anders S ang. crafts löparkalsingar, dom är verkligen som sandpapper i skrevet.

Ska jag springa riktigt långt och vara helt säker på att slippa skav (tävling) kör jag bara med tights eller shorts. På vintern kan jag ta korta tights under de lå

Om man kör italienskt (alltså utan kallingar) så kan det vara smart att kolla tightsens beskaffenhet i ljuset från en lampa. Mina nya långa Adidastights har nämligen ett halvtransparent nät i grenen vilket man kanske inte vill bli varse först när man sätt

På gymmet har du väl ändå löst sittande mysbyxor Micke?