Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMed eller utan
You need to log in to create posts and topics.

Nä, jag brukar springa till och från gymmet så då får det bli löparkläderna istället för plyshdressen och de rosa benvärmarna.

Anders; "Upp till 15 mil" Jag har kört flera hundra mil med kalsonger under tightsen! Gått hur bra som helst 😉

Har aldrig ens kommit på tanken att springa utan trosor under tightsen. Alltid med alltså.

Under löpartights med - under triathlon-tights utan

Löpartights normalt med kallingar, även om det har hänt att jag har sprungit utan. Typ tighta boxershorts med lycra motsv. Jag har aldrig haft problem med skav av sådana på någon distans upp till marathon iaf.

Vintertid har jag ett par windstopperkalsong

Tja här kommer en som aldrig har kutat ett lopp med tights...fick några par första gången jag kutade farthållare i Stockholm...men tyckte att jag blev typ inklämd å att det stretade å satt åt....aldrig mera..!?

Jag fick tipset att testa Nikes kalsonger från deras Pro Combat serie för kampsport. Kalsongerna går längre ner på låret och är otroligt följsamma. Något som funkar kalasbra för mig och som jag kan rekommendera andra att testa.

Korta tights: utan.
Långa tights: med.

Med! Annars blir det skavsår.

Utan - Skönare känsla och mindre skav.
På vinter blir det dock både vindkallingar och långfillingar innanför tajtsen. - Bylsigt värre.