Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 13:25nej, varför fortsätta om man mår dåligt?
nej, varför fortsätta om man mår dåligt?
Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 13:35Jag har "försökt" sluta med hormoner och den perioden jag var hormonfri mådde jag MYCKET bra. Efter ha varit hormonpåverkad i 10 år utan att egentligen tyckt att jag var påverkad fick jag plötsligt tillbaka mitt verkliga jag. Sexlusten ökade supermycket (
Jag har "försökt" sluta med hormoner och den perioden jag var hormonfri mådde jag MYCKET bra. Efter ha varit hormonpåverkad i 10 år utan att egentligen tyckt att jag var påverkad fick jag plötsligt tillbaka mitt verkliga jag. Sexlusten ökade supermycket (
Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 20:09Om man inte vill ha (fler) barn finns sterilisering som hormonfritt alternativ.
Om man inte vill ha (fler) barn finns sterilisering som hormonfritt alternativ.
Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 21:27Nu vill jag ju ha barn, så för mig är det inte aktuellt.
Men påverkar inte sterilisering hormonbalansen också? Förr gjorde den iallafall det, men jag vet inte om man har bytt teknik på senare år?
Nu vill jag ju ha barn, så för mig är det inte aktuellt.
Men påverkar inte sterilisering hormonbalansen också? Förr gjorde den iallafall det, men jag vet inte om man har bytt teknik på senare år?
Quote from Catharina Brattlin on 22 June 2009, 21:31Sterilisering har aldrig påverkat hormonnivåer. Den innebär att äggledarna knippsas av eller snörps åt så att lossande ägg inte kan nå livmodern för befruktning. Äggstocksfunktionen med dess hormonproduktion är intakt.
Samma sak hos män.
Kastrering är
Sterilisering har aldrig påverkat hormonnivåer. Den innebär att äggledarna knippsas av eller snörps åt så att lossande ägg inte kan nå livmodern för befruktning. Äggstocksfunktionen med dess hormonproduktion är intakt.
Samma sak hos män.
Kastrering är
Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 21:37Aha, ja det är ju sant. Hysterektomi är ju inte nödvändig för sterilisering.
Aha, ja det är ju sant. Hysterektomi är ju inte nödvändig för sterilisering.
Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 21:50Näh, eftersom jag tränar för att bibehålla min goda hälsa så är biverkningar icke något jag utsätter mig för, så jag kan (L) ..
Näh, eftersom jag tränar för att bibehålla min goda hälsa så är biverkningar icke något jag utsätter mig för, så jag kan (L) ..
Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 21:54(t-)tummen ner för hormon-preventivmedel för kvinnor. En av de allra vanligaste biverkningarna är minskad sexlust. Och vad var det då som var vitsen med alltihop? Att hormoner påverkar prestationen ser jag som ganska självklart, sen är det förstås individ
(t-)tummen ner för hormon-preventivmedel för kvinnor. En av de allra vanligaste biverkningarna är minskad sexlust. Och vad var det då som var vitsen med alltihop? Att hormoner påverkar prestationen ser jag som ganska självklart, sen är det förstås individ
Quote from Funbeat user on 23 June 2009, 03:04Verkligen! Men eftersom de flesta forskare verkar vara män så...
Sen vet jag inte om jag skulle lita på att killen äter p-piller.
Det är ju inte han som blir gravid sen och måste välja abort eller att föda barnet.
Min sambo t ex. har väldigt dåligt minne,
Verkligen! Men eftersom de flesta forskare verkar vara män så...
Sen vet jag inte om jag skulle lita på att killen äter p-piller.
Det är ju inte han som blir gravid sen och måste välja abort eller att föda barnet.
Min sambo t ex. har väldigt dåligt minne,
Quote from Funbeat user on 23 June 2009, 07:38Apropå hormonbaserade preventinmedel för män:
Att dessa dröjer beror säkert till stor del på att många forskare är män och inte har lust att stoppa i sig hormoner.
Men andra argument jag har hört är att män inte har en regelbunden cykel som kvinnor och d
Apropå hormonbaserade preventinmedel för män:
Att dessa dröjer beror säkert till stor del på att många forskare är män och inte har lust att stoppa i sig hormoner.
Men andra argument jag har hört är att män inte har en regelbunden cykel som kvinnor och d