Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMens - påverkar det formen?
You need to log in to create posts and topics.

Jo jag såg ett träningsprogram nyligen, kan ha varit iForm - som ju klart riktar sig till kvinnor - för hur man ska fördela träningen under en cykel. Fast kommer såklart inte ihåg hur.
Både hur man påverkas av mens och extra hormoner är klart individuell

Ulrika - intressant studie. När jag pluggade till sjukgymnast gjorde några klasskamrater till mig en studie om kvinnor, ansträning och smärttröskel. De fick lite lustiga resultat (att smärttröskeln hos kvinnor ökade med träning, vilket är tvärt emot de fy

En annan kul studie ska ha visat att kvinnors tålighet mot g-krafter _ökade_ när de hade mens.
(Författaren Heinlein tänkte sig ett framtida rymdflyg där majoriteten av piloterna var kvinnor, eftersom kvinnor generellt visat högre tålighet - enligt dåtida

Lingling, är det nåt sånt här Du tänker på ang IForms träningsprogram?

http://www.netdoktor.se/traning-kost/?_PageId=353

Jag kan skriva under på att det stämmer på mig. Det känns alltid mycket tyngre och jobbigare dagarna innan lingonveckan, trots att j

det har alltid fungerat bra med mens och träning för mig, ma får lite extra energi vissa dagar under den. visst lite jobbigt att ta sig ut men efteråt känns det ännu bättre än det brukar. första dagen så presterar jag som bäst nu är det bara så jäkligt at

blev också slö och tung av piller!

Men Eva, om det är så att du har så kraftiga biverkningar av p-piller så att du inte ens kan träna din löpning - då borde du väl försöka hitta ett alternativ?! Låter inte alls bra.

Efter att ha läst svaren och funderat lite så verkar det ju ofrånkomligt att formen/prestationen/känslan skulle påverkas av var i menscykeln man befinner sig.. Det är ju hormoner i kroppen, klart det påverkar. Kanske inte just under mensen, snarare i samb

Håller med Fia-Lotta, fundera på ett alternativ.
Hur kommer det sig att så många tjejer/kvinnor accepterar en massa biverkningar??

Enligt min länk ovan så påverkas tydligen inte hormonbehandlade kvinnor/tjejer nämnvärt gällande prestation och fysisk förmåga, De har inte de naturliga hormonsvängningarna med toppar och dalar av könshormonerna som icke hormonbehandlade har.

Att biverkn