Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Enligt hemsidan så kommer banlängden finjusteras innan start (det borde de alltså ha gjort nu) så man ska nog inte ta kartan där som helt överenstämmande med den sträckning som gäller i morgon kväll.

Hej,

har väntat ut min hosta en hel vecka, men den ger sig inte...antagligen är det väl bronkit som slagt till. Hur som helst kommer jag inte att kunna springa nu på lördag så om det är nån som kan lova att komma in runt 45-47 minuter kan jag ge bort mi

Nog är det ganska anmärkningsvärt att det kommer som en överaskning för arrangören att banlängden inte stämmer dagen innan loppet. Detta i ett lopp med 18000 deltagare och en omsättning på ca 8 miljoner...
Några km-skyltar lär väl inte heller finnas, så d

Jo, jag har redan bestämt mig, jag ska springa. Fast det kan ju bli så att jag blir tvungen att ta gåpauser ibland. Min beräknade tid är 74:21 så om jag prickar det så kan jag kanske bli 1000 kr rikare (Stadiums tävling, gissa din sluttid).

Är det bara

Mia: du behöver inte vara orolig. Din pulsklocka kan omöjligt störa tidtagningen.
Det enda som kan hända är att klockorna kan störa varandra om de är okodade. Jag fick en annan löpares puls på Göteborgsvarvet i min klocka, hade inte pulsband på mig under

Det är väl inget problem med vätskebälten, eller? Jag vill ha med mig mobilen, nycklar och sånt om jag kommer bort från de mina efteråt. Jag hittade inget på sidan i alla fall.

Sara, självklart inget problem. Du kan springa med en stor ryggsäck om du vill.

Ett alternativ är att ställa upp i maskeradklassen och klä ut sig till känguru. Då kan man ha en stor ficka på magen och ta med sig lite av varje. Och man behöver inte helle

Såg på väderleksprognosen att det verkar som om det ska bli regn. Trist i så fall tycker jag. Inte för löpningens skull, men för publiken. 🙁 Jag vill sprringa i mörkt, ljummet augustimörker.

Jag har varken tillräckligt bra självdistans eller kondis för att springa i kängurukostym. Tyckte dock om att kolla på de som var utklädda när jag var liten, speciellt SL-bussen.

Jag är ganska van att springa 10 km men har aldrig gjort det i ett lopp. Faktum är att det här blir det första loppet jag ställer upp i. Tack så mycket Christer! =)

Men jag undrar hur man bör förbereda sig. Framförallt mat och vätska. Skall jag proppa i