Quote from Funbeat user on 23 March 2011, 20:1440 min på milen ska ju alla klara av enligt Szalkai, åtminstone om man är någorlunda tränad.
Men sedan lär det börja ta emot...
Men ge det 5 år med regelbunden strukturerad träning, så kanske beroende på anlag.
40 min på milen ska ju alla klara av enligt Szalkai, åtminstone om man är någorlunda tränad.
Men sedan lär det börja ta emot...
Men ge det 5 år med regelbunden strukturerad träning, så kanske beroende på anlag.
Quote from Funbeat user on 23 March 2011, 20:17Jag är en person som hellre går i trappor än åker hiss, om man säger det så.
Vill minnas att jag sprang milen på 42 min i högstadiet hur som helst.
Jag är en person som hellre går i trappor än åker hiss, om man säger det så.
Vill minnas att jag sprang milen på 42 min i högstadiet hur som helst.
Quote from Funbeat user on 23 March 2011, 20:17Ge dig ut och leta upp en 5km sträcka smo är så platt du bara hittar. Spring den så fort du kan. Fixar du den på 20 min, så kan du kanske komma ner på 36-37 minuter. I slutet av sommaren, om du har en j-a talang och mycket tur. (H)
Ge dig ut och leta upp en 5km sträcka smo är så platt du bara hittar. Spring den så fort du kan. Fixar du den på 20 min, så kan du kanske komma ner på 36-37 minuter. I slutet av sommaren, om du har en j-a talang och mycket tur. (H)
Quote from Funbeat user on 23 March 2011, 20:18Haha 5 år! Förlåt om jag skrattar men högre målsättning än det har jag ialf... 😉
Haha 5 år! Förlåt om jag skrattar men högre målsättning än det har jag ialf... 😉
Quote from Funbeat user on 23 March 2011, 20:20Ledsen men mitt svar är fortfarande, nej - inte en chans.
Ledsen men mitt svar är fortfarande, nej - inte en chans.
Quote from Funbeat user on 23 March 2011, 20:20Sprang faktiskt för första gången igår. Gjorde då 5km på 21 minuter. Men det är klart att inte det säger så mycket, hur som helst, ska dela med mig av mitt resultat till er alla senare! 🙂
Tack Fredrik, du motiverar mig stenhårt! 😀
Sprang faktiskt för första gången igår. Gjorde då 5km på 21 minuter. Men det är klart att inte det säger så mycket, hur som helst, ska dela med mig av mitt resultat till er alla senare! 🙂
Tack Fredrik, du motiverar mig stenhårt! 😀
Quote from Funbeat user on 23 March 2011, 20:24Det finns risk för att ett orealistiskt mål blir psykiskt nedbrytande (jag vet en hel del om det och kan säga att man lär sig att dra ner målen med erfarenheten), så jag hoppas att du inte tar det för hårt om du inte skulle lyckas. Härmed tänker jag inte
Det finns risk för att ett orealistiskt mål blir psykiskt nedbrytande (jag vet en hel del om det och kan säga att man lär sig att dra ner målen med erfarenheten), så jag hoppas att du inte tar det för hårt om du inte skulle lyckas. Härmed tänker jag inte
Quote from Funbeat user on 23 March 2011, 20:26Ner till 40 kan du komma i sommar med talang och hård träning (om du inte mörkar med något). Klarar du att komma ner under 37 ska du fortsätta satsa på löpning.
För varje sekund närmare 35 du kommer, desto mer ödmjuk kommer du att bli. Jag lovar :-).
Ner till 40 kan du komma i sommar med talang och hård träning (om du inte mörkar med något). Klarar du att komma ner under 37 ska du fortsätta satsa på löpning.
För varje sekund närmare 35 du kommer, desto mer ödmjuk kommer du att bli. Jag lovar :-).
Quote from Funbeat user on 23 March 2011, 20:31Okej, om det är motivation du vill ha. "Inte en chans att du kommer ner till 35!".
Neråt 38 kan du komma.
Okej, om det är motivation du vill ha. "Inte en chans att du kommer ner till 35!".
Neråt 38 kan du komma.
Quote from Funbeat user on 23 March 2011, 20:32Javisst Bennu! Skador är det lätt att dra på sig, hoppas man får klara sig utan dessa.
Gällande att sätta mål så har jag så länge jag kan minnas alltid haft en egen filosofi som gått tvärt emot allt man via utbildningar lärt sig.
Jag har alltid resonera
Javisst Bennu! Skador är det lätt att dra på sig, hoppas man får klara sig utan dessa.
Gällande att sätta mål så har jag så länge jag kan minnas alltid haft en egen filosofi som gått tvärt emot allt man via utbildningar lärt sig.
Jag har alltid resonera