Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag gick från 45 min på milen 2010 till 38 min på milen 2011, du kan kika i min kalender om du vill ha lite tips/inspiration. Förbättrade även gbgvaret från 1:42 till 1:24.

En normal vecka var ett intervallpass, ett tempopass och ett långpass + nåt mer

Patrik: Vilken otrolig förbättring du gjorde. Det syns att det låg hård träning bakom resultaten. Väldigt inspirerande.

Skulle vilja lyfta fram Patrik L !!!

här har ni ett bra exempel att det går komma långt med det rätta inställning till sin löpning! viljan att träna målinriktagt och va metalt förbered på att träna.

alla ni som alltid har massa andledningar och komentar

Patrik: (t+) Kul, och bra jobbat!

Visst går det, men man får inte tappa ödmjukheten inför det faktum att det finns stora individuella skillnader. Att säga att det bara beror på dålig inställning och bristande träningsinsatser när någon inte lyckas, antin

Vackert sagt Tomas. (t+)

Jag tror ändå en hel del beror på inställning och vinnarinstinkt. Många är dom gånger då jag haft ångest inför ett 5*1200m Vo2max pass eller 30 min tröskeltest. Förutom den träningseffekt ett sånt pass ger så stärker man även psyket rejält. Liksom den fys

-22,5 på termometern i morse hade en avskräckande effekt men strålande sol ger förhoppningar om lite behagligare temperaturer framåt eftermiddagen. Tänkte leta upp en sträcka med lite barmark och ge mig på 5x1000m idag. Tänkte försöka ligga under 4:30 åtm

Jag kan inte annat än hålla med Patrik L. Klart att mycket är individuellt och att vi har olika förutsättningar. Men jag kan av egen erfarenhet säga att så mycket är mentalt och att man klarar mycket mer än man tror. Och det är ju rätt ointressant att upp

Bra där, Anders! Nästa vecka tar du 4:20. Vi hade -15 i morse, nu runt nollan.

Patrik, absolut inga protester från mig. Visst kan de flesta mer än de tror. Och pannbensträning är halva grejen. Men det är när man börjar göra kategoriska uttalanden i relation till absoluta tider (vilket jag inte påstår att just du gjort), snarare än r