Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMilen under 40 min
You need to log in to create posts and topics.

Satsa!!! Jag gjorde själv höga 38 förra sommaren då jag var 36 år och bar på 87kg på 183 cm.
Har ett färdigt sub40-program med tre pass/v. Inboxa mig så skickar jag det.

Var är Mackan nu då? 🙂

Här är jag. Ibland brukar jag ta en av mina adepter som exempel. Han som enligt egen utsago ALDRIG skulle klara av att komma under 40 minuter på milen. Som nu gör milen på 36 minuter och halvmaran på 1:19 och snart fyller 45 år. En hel del strukturerad tr

Jag började träna lite mer regelbundet, fast ändå inte speciellt målmedvetet eller vetenskapligt, för några år sedan. Jag gör under 40 minuter på milen nu. Ska fylla 50 i vinter.

Möjligen har jag ett naturligt bra löpsteg som underlättar för mig. Förstå

Jag tror mycket på strukturerad träning. Förra året vid den här tiden så sprang jag milen på ca 1 timma. Jag sprang ungerfär 2-3 gånger i veckan, men hade ingen riktig plan med min träning. Det blev ungefär samma runda varje gång, ca 5-10 km. I början av

Gbg varvet 2011 1.45.23 och i år 1.37.33 , tränade efter ett 12 veckors program inför varvet i år, jag är 44 och nästa år ska jag under 1.30 . Ser inte min ålder som ett hinder.

Klart det går! Jag tror att du själv får börja med att rannsaka dig själv över hur mycket du vill nå sub 40 och vad det betyder för dig. Du behöver också se det över ett par års sikt och jobba ned dig tidsmässigt med delmål. Om du skall klara att gå under

Om du lyckats med de förbättringar du nu gjort med bara 1-2 löppass i veckan så tycker jag du redan besvarat din egen fråga.

Familjesituationen är du ju heller inte ensam om, så att säga. Det gäller att hitta luckorna, men också att verkligen se till att

Litet tillägg: jag började träna i samma ålder som du. Jag är i dag snart 42 år och gör väl milen på låga 36. Har du inga allvarliga defekter fixar du målet, bara du tränar för det.

Jo, pendlingen har stora potentialer just tack var att sträckan är precis lagom! Kan dessutom förkorta den vid behov från c:a 8km till c:a 6km tack var en kort båttur om jag vill köra ett lite kortare pass.

Mitt största problem är nog logistiken kring sa