Quote from Funbeat user on 12 June 2012, 09:13Har nu skickat fem exemplar av "mitt" program till hugade spekulanter. Vore kul om ni utvärderar resultatet i denna tråd alt i ett meddelande till mig.
Programmet bygger inte på raketforskning utan på tre kvalitetspass i veckan. Måndag/tisdag: Intervalle
Har nu skickat fem exemplar av "mitt" program till hugade spekulanter. Vore kul om ni utvärderar resultatet i denna tråd alt i ett meddelande till mig.
Programmet bygger inte på raketforskning utan på tre kvalitetspass i veckan. Måndag/tisdag: Intervalle
Quote from Funbeat user on 12 June 2012, 09:48Både Leif och Oskar har rätt 🙂
Att komma ner under 40 min från 45 min på några månader kan vara omöjlgt eller enkelt.
Var beredd på båda dessa varianter.Min erfarenhet är att utvecklingen ofta går i steg, att man landar på nya platåer och inte en li
Både Leif och Oskar har rätt 🙂
Att komma ner under 40 min från 45 min på några månader kan vara omöjlgt eller enkelt.
Var beredd på båda dessa varianter.
Min erfarenhet är att utvecklingen ofta går i steg, att man landar på nya platåer och inte en li
Quote from Funbeat user on 12 June 2012, 10:12Många pratar om just detta med tisbrist.
Att köra ett intervallpass som t.ex. 4*4 minuter med 90 sekunder vila ger en aktiv tid på 20,5 minuter. Med ca 10 minuter uppvärmning/nerjogg så kan man alltså köra ett kanonpass på ca 30 minuter.Snabbdistans 5
Många pratar om just detta med tisbrist.
Att köra ett intervallpass som t.ex. 4*4 minuter med 90 sekunder vila ger en aktiv tid på 20,5 minuter. Med ca 10 minuter uppvärmning/nerjogg så kan man alltså köra ett kanonpass på ca 30 minuter.
Snabbdistans 5
Quote from Funbeat user on 12 June 2012, 10:35Olof, nu tror jag du iofs underskattar uppvärmningen och nerjogg, men även om du skulle dubbla denna tiden så har du ju ett bra pass genomfört på 40 min.
Olof, nu tror jag du iofs underskattar uppvärmningen och nerjogg, men även om du skulle dubbla denna tiden så har du ju ett bra pass genomfört på 40 min.
Quote from Funbeat user on 14 June 2012, 09:03Olof, du glömde förstås tiden för att byta om före och efter. Och då blir det lätt en timme. Och om man har en livssituation där man är på arbete 10-11 timmar per vardag samt ett eller flera barn, är en timme inte alltid så lätt att skaka fram.
Olof, du glömde förstås tiden för att byta om före och efter. Och då blir det lätt en timme. Och om man har en livssituation där man är på arbete 10-11 timmar per vardag samt ett eller flera barn, är en timme inte alltid så lätt att skaka fram.
Quote from Funbeat user on 14 June 2012, 09:12Det är inte min avsikt att starta en kommentarsstorm men veckan har ju trots allt 168 timmar... Jag har personligen svårt att se att man inte kan avsätta tre av dessa till träning.
Det är inte min avsikt att starta en kommentarsstorm men veckan har ju trots allt 168 timmar... Jag har personligen svårt att se att man inte kan avsätta tre av dessa till träning.
Quote from Funbeat user on 14 June 2012, 09:34Är man på jobbet 10-11 timmar om dagen är det förmodligen ett såpass medvetet val av karriär att man helt enkelt får prioritera bort andra saker.
Är man på jobbet 10-11 timmar om dagen är det förmodligen ett såpass medvetet val av karriär att man helt enkelt får prioritera bort andra saker.
Quote from Funbeat user on 14 June 2012, 09:44Lunchpass? Det gäller som sagt att se möjligheterna, inte hindren...
Lunchpass? Det gäller som sagt att se möjligheterna, inte hindren...
Quote from Funbeat user on 14 June 2012, 10:06Leif, i 10-11 timmar ingår 8 timmar arbetsdag, 30-60 minuter lunchpaus och 60-120 minuter pendling. Låter det ovanligt, tycker du?
Oskar, lunchpass tar tid de med. Hämta barnen en timme senare på dagis då, eller? Fördelen är att man kan träna i ljus på v
Leif, i 10-11 timmar ingår 8 timmar arbetsdag, 30-60 minuter lunchpaus och 60-120 minuter pendling. Låter det ovanligt, tycker du?
Oskar, lunchpass tar tid de med. Hämta barnen en timme senare på dagis då, eller? Fördelen är att man kan träna i ljus på v
Quote from Funbeat user on 14 June 2012, 10:13Gör man det en eller två gånger i veckan kan man kanske hämta barnen övriga tre. Om det inte går får man se över andra alternativ.
Gör man det en eller två gånger i veckan kan man kanske hämta barnen övriga tre. Om det inte går får man se över andra alternativ.