Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMilen under 40 min
You need to log in to create posts and topics.

Livet är fullt av prioriteringar. Vill man inte träna finns det oändligt många goda skäl man övertala sig själv med till att låta bli.

Vill man verkligen något så kan man. När barnen var små gick jag upp 1tim15min tidigare på morgonen för att hinna med e

Vi har även en fantastisk förmåga att ifrågasätta andras prioriteringar. Säger man "alla har tid att..." så gör man precis det, men man glömmer alla de anndra tusen saker som bara tar en timme extra per vecka.

Bara att träna över huvud taget är en kompro

Jag vet inte om du syftar på det jag skrev. Oavsett vilket så ifrågasätter jag inte andras prioriteringar. Hur skulle jag kunna göra det? Jag vet ju inte vilken situation eller värderingar den andre lever med. Men avsikt vara att ge ett annat perspektiv o

Magnus: Jag är övertygad om att dina prioriteringar är noga övervägda. Dina tävlingsresultat är ju dessutom så bra så jag väljer att tro att prioriteringarna också bär frukt. Grattis!

Det som träningen har gett mig är att jag känner mig lika utvilad av 7h i sängen som jag gjorde av 8h tidigare (läs: tack vare bättre syreupptagning). Vips har jag tjänat sju timmar på en vecka. Men jag inser också att det är olika för alla.

Vi har ju d

Jag inser att jag har en avundsvärd situation; tre barn, heltidsjobb, lite jobb med egen firma på sidan och en ständig önskan att bli bättre, springa fler lopp och prova nya sporter. Det är inte alla som har det så bra... 😉

Jag förstår absolut att det i

(Inte löpning, men jag cyklade till o från externkonferensen den här veckan. Några extra timmars träning inslängda i en fullspäckad arbetsvecka)

Hej! Jag är snart 32 år, 172 lång. väger nu ca. 70kg, vägde 76 kg i mitten av Mars.

Börjat träna löpning regelbundet i början av April 2012, tränade sporadiskt förra sommaren. (ca 15 löppass * 40 min) När jag var "ung" 12-15 år gammal sprang jag ca 1-2

Bra miltid o Lidingöloppet hänger inte ihop till 100 %. Du kan bli bra på sträckor upp till 10-5 km utan att hålla i tre mil. Men lägger du in långpass då och då i din träning fixar du nog Lidingö bra

Tillägg: träna backar om du ska springa LL. Men det är väl underförstått 🙂