Quote from Guest on 3 March 2013, 21:07Jag har kollat vilka tider jag sprungit milen på de senaste åren och jag har delat upp löpningarna i tre grupper.
1. Träning utomhus där milen har gått på i snitt 63 minuter.
2. Tävling (också utomhus) 53 minuter i snitt.
3. Träning på löpband 54 minuter
Jag har kollat vilka tider jag sprungit milen på de senaste åren och jag har delat upp löpningarna i tre grupper.
1. Träning utomhus där milen har gått på i snitt 63 minuter.
2. Tävling (också utomhus) 53 minuter i snitt.
3. Träning på löpband 54 minuter
Quote from Elias Engqvist on 3 March 2013, 21:17Varför tycker du att du alltid ska springa milen i maxfart på träning???
Varför tycker du att du alltid ska springa milen i maxfart på träning???
Quote from Funbeat user on 3 March 2013, 21:24Nej, det tycker jag inte alls. Jag funderar på om jag ska springa snabbare på träning än vad jag gör nu.
Nej, det tycker jag inte alls. Jag funderar på om jag ska springa snabbare på träning än vad jag gör nu.
Quote from Funbeat user on 3 March 2013, 21:39Bevisligen kan du ju springa på bra tider på tävling, men vad är ditt mål ?
Att träna tempo på några pass är säkerligen bra, speciellt för det mentala. Dock ska nog inte alla träningar sträva mot tävlingstempo. Bäst träning är den som blir av, dvs det sk
Bevisligen kan du ju springa på bra tider på tävling, men vad är ditt mål ?
Att träna tempo på några pass är säkerligen bra, speciellt för det mentala. Dock ska nog inte alla träningar sträva mot tävlingstempo. Bäst träning är den som blir av, dvs det sk
Quote from Funbeat user on 3 March 2013, 21:56Mitt mål? Springa snabbare (och ha kul givetvis..). 🙂
Nej, jag syftar varken på maxtempo eller tävlingstempo. Däremot började jag (igår när jag sprang på löpband) fundera på om jag kanske springer onödigt långsamt ibland och om jag inte rentav skulle h
Mitt mål? Springa snabbare (och ha kul givetvis..). 🙂
Nej, jag syftar varken på maxtempo eller tävlingstempo. Däremot började jag (igår när jag sprang på löpband) fundera på om jag kanske springer onödigt långsamt ibland och om jag inte rentav skulle h
Quote from Funbeat user on 3 March 2013, 22:15Under bra förhållanden bör du kunna pressa dig ner till 56 minuter i alla fall på träning, tex Vinterutmaningen. Det blir ett bra kvalitetspass! Kanske 1-2 gång per månad kan vara en tanke? Sen kan man springa en mil i långpass/återhämtningsfart också, om
Under bra förhållanden bör du kunna pressa dig ner till 56 minuter i alla fall på träning, tex Vinterutmaningen. Det blir ett bra kvalitetspass! Kanske 1-2 gång per månad kan vara en tanke? Sen kan man springa en mil i långpass/återhämtningsfart också, om
Quote from Funbeat user on 3 March 2013, 22:37Skriver under på Magnus tips; 1-2 gånger per månad och några minuter långsammare än tävlingstempo. T ex VU. Ett annat pass som är bra är långpass med fartstegring på slutet.
Skriver under på Magnus tips; 1-2 gånger per månad och några minuter långsammare än tävlingstempo. T ex VU. Ett annat pass som är bra är långpass med fartstegring på slutet.
Quote from Funbeat user on 4 March 2013, 00:12ni vet ju inte vad ni snackar om.
ni vet ju inte vad ni snackar om.
Quote from Funbeat user on 4 March 2013, 00:30Ingen koll på var jag ligger på milen just nu. Sist jag tävlade (barmark) så gick den på 36:11.
Nu under mängdträning går de flesta kilometrar kanske runt 4:50/k. Kör även ett par längre (15-20km) pass i 4:00/k och ett intervallpass i milfart (3:35/k). D
Ingen koll på var jag ligger på milen just nu. Sist jag tävlade (barmark) så gick den på 36:11.
Nu under mängdträning går de flesta kilometrar kanske runt 4:50/k. Kör även ett par längre (15-20km) pass i 4:00/k och ett intervallpass i milfart (3:35/k). D
Quote from Funbeat user on 4 March 2013, 11:23Hörru Tonni din drygobert. Kan inte du på ett mycket pedagogiskt sätt bara berätta för alla hur man ska träna?
Hörru Tonni din drygobert. Kan inte du på ett mycket pedagogiskt sätt bara berätta för alla hur man ska träna?