Quote from Funbeat user on 6 March 2013, 16:42Jag har sänkt mitt bekväma miltempo från 5:45 per kilometer till 4:45 per kilometer utan att springa en enda intervall och i princip aldrig genom att plåga mig särskilt mycket. Detta har skett under en period av cirka 6 månader där det konkreta har varit
Jag har sänkt mitt bekväma miltempo från 5:45 per kilometer till 4:45 per kilometer utan att springa en enda intervall och i princip aldrig genom att plåga mig särskilt mycket. Detta har skett under en period av cirka 6 månader där det konkreta har varit
Quote from Funbeat user on 6 March 2013, 18:54Tonni, jag har inte skrivit att du är dum i huvudet eller att du har fel vad det gäller elitlöpning. Det jag vänder mig emot är svart eller vitt-tänket som jag anser att du stundtals använder i diskussionerna. För trådskaparen så kommer troligen ett hyfsa
Tonni, jag har inte skrivit att du är dum i huvudet eller att du har fel vad det gäller elitlöpning. Det jag vänder mig emot är svart eller vitt-tänket som jag anser att du stundtals använder i diskussionerna. För trådskaparen så kommer troligen ett hyfsa
Quote from Funbeat user on 6 March 2013, 19:18Håller med!! Tomas , magnus och Lars!! 🙂 (t+)
Håller med!! Tomas , magnus och Lars!! 🙂 (t+)
Quote from Funbeat user on 6 March 2013, 19:57@Niklas
Du har alltså kört tre A2-pass i veckan under ett halvår och lyckats sänka ditt tempo med 1 min/km? Förbättrade du din tävlingstid på milen lika mycket?
Har du någon gång varit mer vältränad än du är nu?
@Niklas
Du har alltså kört tre A2-pass i veckan under ett halvår och lyckats sänka ditt tempo med 1 min/km? Förbättrade du din tävlingstid på milen lika mycket?
Har du någon gång varit mer vältränad än du är nu?
Quote from Funbeat user on 7 March 2013, 06:41ok.
Grattis Niklas, kul att höra.
synd att jag inte blir snabbare utan att plåga min kropp.
så att farten bara kommer så där smygandes. helst 2.50pace per/km i 10kmja, Lars har inset det. men vill gärna hjälpa de som vill ha hjälp.
jocke, du har aldrig
ok.
Grattis Niklas, kul att höra.
synd att jag inte blir snabbare utan att plåga min kropp.
så att farten bara kommer så där smygandes. helst 2.50pace per/km i 10km
ja, Lars har inset det. men vill gärna hjälpa de som vill ha hjälp.
jocke, du har aldrig
Quote from Funbeat user on 7 March 2013, 08:36Tonni- jag håller med dig helt i ditt sista inlägg. Visst ska man våga ta i det där lilla extra ibland och visst ger det resultat att köra riktigt tufft. Det finns alltid en växel till att plocka fram. Och det ger stor tillfredställelse att tänja på sina
Tonni- jag håller med dig helt i ditt sista inlägg. Visst ska man våga ta i det där lilla extra ibland och visst ger det resultat att köra riktigt tufft. Det finns alltid en växel till att plocka fram. Och det ger stor tillfredställelse att tänja på sina
Quote from Funbeat user on 7 March 2013, 16:02Jag håller också med Tonnis sista inlägg!! 🙂 Bra!!
Ja man ska våga ! och prova! Ibland Man ska ändra sina rutiner och var även öppen!!
Men huvudsaken att man njuter om det man gör!! Vi är löpare!! 🙂
Jag håller också med Tonnis sista inlägg!! 🙂 Bra!!
Ja man ska våga ! och prova! Ibland Man ska ändra sina rutiner och var även öppen!!
Men huvudsaken att man njuter om det man gör!! Vi är löpare!! 🙂
Quote from Funbeat user on 7 March 2013, 17:17Jag håller oxå med dig Tonni. Jag tror att många kan bli inspirerade och motiverade av vad du kan skriva, råda och tipsa. Många fler än du skrämmer bort från löpningen iaf! Skriv mera! 🙂
Jag håller oxå med dig Tonni. Jag tror att många kan bli inspirerade och motiverade av vad du kan skriva, råda och tipsa. Många fler än du skrämmer bort från löpningen iaf! Skriv mera! 🙂
Quote from Funbeat user on 7 March 2013, 19:18Jag kommer aldrig att vinna Boston Marathon eller springa milen på 28 minuter, det är jag ganska säker på. Men det innebär inte att man inte kan och vill förbättra sig. Det är säkert så att vissa kan förbättra sig per automatik genom mängdträning, men för
Jag kommer aldrig att vinna Boston Marathon eller springa milen på 28 minuter, det är jag ganska säker på. Men det innebär inte att man inte kan och vill förbättra sig. Det är säkert så att vissa kan förbättra sig per automatik genom mängdträning, men för
Quote from Funbeat user on 8 March 2013, 00:05Ingmarie, jag tror du och jag befinner oss på hyfsat likadan nivå, dvs runt 50 min på milen. Så jag kan åtminstone berätta vilka farter jag försöker hålla - for what it´s worth…
På långpass (dvs 18 km eller mer) så hamnar jag normalt sett runt 6 min/km.
Ingmarie, jag tror du och jag befinner oss på hyfsat likadan nivå, dvs runt 50 min på milen. Så jag kan åtminstone berätta vilka farter jag försöker hålla - for what it´s worth…
På långpass (dvs 18 km eller mer) så hamnar jag normalt sett runt 6 min/km.