Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMobil, nycklar,,....
You need to log in to create posts and topics.

Jag är noga med att se till att de tights jag köper har fickor stora nog för att få plats med min HTC Wildfire.

Om ni lovar att inte säga något till någon kan jag avslöja att när jag utgår hemifrån gömmer dörrnyckeln under en upp-och-nedvänd blomkruka p

Lägga saker i bh:n låter rysligt obekvänt i mitt tycke...

Jag har som ett svettband för handleden som fäster med karborreband. Det är sytt som en ficka med dragkedja och där passar i alla fall nyckeln. Mobil är tveksamt, såvida den inte är väldigt liten

Jag skulle känna mig hur obekväm som helst i BH.
Eller ja, kanske inte hemma i.o.f.s?

🙂

Kör med en löparjacka som har 3st fickor, brukar ha mobilen i bröstfickan (GPS-loggar, Nokia sports tracker) när det är så kallt att jackan krävs.

Och nycklarna går i en annan ficka.

På sommaren blir det värre, men köpte en "arm pouch" på stadium som ja

Nyckeln åker med i tightsen, eller i nyckelfickan på marathonshortsen, sträckan loggar jag med min Garmin-klocka. Löpning för mig är den stund på dagen där jag inte är kontaktbar, spelar ingen roll om det är ett 3-timmarspass eller 30minuterspass.

nyckel är det enda jag har med mig på löprundor. Har jag ingen ficka brukar jag kyta fast den i skosnöret. Trär sista biten av snöret genom öglan och "väver" nyckeln i "snöreskorsen", ja ni förstår säkert hur jag menar. Det funkar mycket bra.

Har man ingen ficka för nyckeln så sätt fast den med ett gummiband runt handleden så slipper du tänka på den.

Mobilen = musik och den sitter på armen.

Ni som har skrivit att ni har ett vätskebälte eller liknande. Vilken typ av bälte är det? Vad är viktigt för att det ska sitta bra när man springer? Viss typ av spännen eller så?

Jag har två bälten, båda resår och kardborrefäste:

Nathan, tre flaskor som vardera rymmer 220ml. Köpte denna först.

Perfekta, upp till 8 flaskor som vardera rymmer 170ml.

Jag använder bara Perfekta. Ofta bara med två flaskor nuförtiden (springer med mi

Jag använder perfekta 5 flaskor. Två på sidorna och tre bak. Fungerar kanon förutom mittenflaskan bak som när den är full har en tendens att vilja åka ut. Den knuffas uppåt av ländryggen typ. Är den tom sitter den kvar.