Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatModerering eller inte
You need to log in to create posts and topics.

Jag håller med dig.

Moderering av trådar brukar oftast leda till att enbart pk-åsikter blir dkända. De övriga brukar tas bort (mobbas bort av moderatorn).

I de forum där det går att anmäla/bocka för inlägg som inte upplevs OK brukar mobbingen ske genom att vissa inlägg syst

Amen. Och +!

@Krister

Vet inte vart du brukar hänga men där jag har varit har jag verkligen inte upplevt det på det viset. Finns kanske ett gränsfall men där insåg sajtägaren att alla moderatorer kanske inte var lämpliga.

Fast det är klart, utser man en mobbledare t

Finns det mobbledare här?
Det verkar i så fall vara de som hela tiden har hört nåt av nån som tyckte sig läsa nåt mellan raderna.
De belysande exemplen lyser som vanligt med sin frånvaro.

De sa jag aldrig, men du är fri att ta åt dig om du vill. Poängen var väl att man måste dela ut ansvaret med omsorg. Men de senaste trådarna torde vara en bra hjälp i det arbetet såtillvida att man vet vilka som inte kan ta det ansvaret.

/F

Men vi ska ju inte ha nån ytterligare moderator. Ju!

Det är givet att de som har svårt att läsa andras inlägg utan att tro en massa negativa tankar är i allra högsta grad olämpliga.

Som alternativ till moderator skulle man istället kunna införa en förebyggande åtgärd.

Alltså att lämplighetstesta medlemmar innan de får tillträde till forumen. Då kan man sålla bort de elakaste och de känsligaste.

...och en veckosluts utbildning på kursgård kanske?