Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMotivation i mörker och kyla
You need to log in to create posts and topics.

Lunchlöpning är bra för att få dagsljus. Annars är det väl bra sällskap eller möjligen spännande talböcker i lurarna som kan inspirera

Jag tycker att det känns extra bra efter ett pass om det har varit dåligt väder.
Men det kräver naturligtvis att man har varit ute såpass länge att man har fått upp värmen ordentligt.

Utveckla en ohälsosam fixering vid din träningsdagbok. En som gör att du inte riktigt kan sova på natten om du känner på dig att du inte kommer att få ihop minst lika många km som förra veckan. Och herregud, vad kommer hända med månadssnittet!?!?

Lunchträning som sagt.

Eller prova att värma upp _ordentligt_ innan du går ut. För mig är de där första kilometrarna avskyvärda; innan man känner sig varm å spänstig. Slipper man dem (eller snarare är man varm å spänstig redan när man närmar sig ytterdör

Jag försöker tillåta mig själv att ha den viloperiod jag så väl behöver nu men det innebär inte att jag inte gör nåt alls utan jag fortsätter som vanligt fast med mindre mängd och så lägger jag lite extra krut på styrketräning och mental träning.

Sen läs

Extra (t+) på rådet om ohälsosam fixering vid träningsdagboken. Har hjälpt mig i många tunga stunder att springa vidare.

Och inte bara veckosnittet utan även snittkilometertiden på löppasset. "Om jag slöar nu sista 3 kilometrarna kommer snittet ligga öve

Sänk ambitionsnivån vad gäller presentationen (hastigheten) och koncentrera dig på att komma ut och "bara" spring.

Kan ibland finna glädje i att komma ut när "ingen annan" går det. En himla tillfredsställelse att idka självbedrägeri och tycka man själv

Jag tror att bristande motivation ofta är avhängigt av det syfte man har med sin löpning. Folk kan träna av de mest skilda anledningar. Om syftet man har med löpningen restlöst är att bli bättre på löpning så brukar dock motivationen komma av sig själv. F

Också helt enig med Thomas i inlägget ovan.

I helgen blev det en kvällsrunda på lördagskvällen då familjen titta på TV för att komma upp i veckodosen. Sunt? Bara det funkar...

Tomas! (+1000000)