Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMotivation i mörker och kyla
You need to log in to create posts and topics.

Ett effektivt knep är att bli skadad. Själv längtar jag just nu så mycket efter att få börja springa på allvar igen att jag gladeligen hade kunnat springa ett par mil i mörkret och regnet ikväll ...
🙂

Som någon anna skrev, kaffe :). Märker direkt att man blir piggare av en liten kopp kaffe och får mer lust. Någon intressant bok som handlar om träning kan ochså öka lusten för att ut och springa/träna. I övrigt, ta lite kortare rundor/träningstid på vard

"Någon intressant bok som handlar om träning kan ochså öka lusten för att ut och springa/träna"

Definitivt. Born to Run fick mig att springa rejält många mer mil i veckan. Nya numret av Runners World får mig faktiskt att längta till klubbens träningspass

Ett tips: dra på träningskläderna GENAST när du kommer innanför dörren, ät en smörgås medan du knyter skorna och sätt iväg omedelbart. Om du först ska fixa middag, packa upp etc blir allt mycket svårare.

Jag brukar också klä mig lite varmare än jag egent

Oh, jag behöver egentligen ingen ytterligare motivation. Lugn och ro och tystnad är belöning nog efter att ha orkat med jobb och barn och hem och allt. Och som extra bonus blir hunden glad oxå. 🙂

Oj wow va mycket tips! Det är många olika idéer som alla på något sätt hjälper till att stärka motivationen så nu kommer det definitivt inte saknas med motivation även om snön nu kommit! Tack för hjälpen! 🙂

Det här blir min 2:a vinter. Bästa motivationen - man blir snabb och stark att halka runt och pulsa snö. Vilken fart man får när snön försvinner!

Jag ser det som bra variation....

Precis, Anders. Jag var grym (för att vara mig) när snön försvann i våras. Sprang drygt en minut snabbare på Premiärmilen än på Hässelbyloppet, men framförallt kändes det som att jag hade mer tryck.

Motivation är en lyx. Jag pinar mig genom vintrarna och tar ett pass i taget. Det fungerar det också, men det gäller att se ljuset i tunneln framåt mars någon gång.

Sätt en väder-koefficient på träningen: ju sämre väder, desto mer "räknas" träningen.
Själv brukar jag, då motivationen dalar, kunna lura mig med att jag bara ska ut en kort runda, typ runt kvarteret räcker. Men när jag väl kommit utanför dörren i tränin