Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Spinning/cykling & styrketräning funkar bra för mig plus balansplatta. Överansträngd vad i början av februari och det ger inte med sig så jag är fortfarande inte i gång med löpningen - tyvärr. Men skam den som ger sig 😀

Bra att det känns lite bättre nu,
fortsätt gärna och skriv hur det går med din rehab här.
Intressant att läsa hur det utvecklar sig

Bra att du går och cyklar mycket, att röra på sig ökar ju cirkulationen och det är superbra för läkningsprocessen i muske

Håkan och ni andra.
Skönt att kunna känna igen sig i vad ni skriver.
Flera säger till mig att det bästa är att ha en cykelsäsong helt och "börja om" med löpträning på sensommaren typ. Börjar ställa in mig på det.
Vaden är mindre knölig nu, det går åt rätt

Hej igen, Tore och Kristina - och Ni andra....Tore, jag återkommer så småningom med feed-back om hur skadan går - kör Din rehab så länge (det är för övrigt när jag kört mina tåhävningar som jag - mot slutet - känner av min skada. hoppas det ger sig om en

Jag har ev en muskelbristning också. Min läkare sa åt mig att gör omvänd tähävning för att stretcha ut vaden. Det får inte göra det minsta ont. Om det gör det ska man vänta ett tag till. Man ställer sig i en trappa och det friska benet står kvar med hela

Men så bra Gunnilla, det är ju precis det Håkan gör. Excentrisk tåhävning kallas det, upp på båda ner på det skadade benet.. Övningen är nog mer för att återuppbygga och träna vaden än att stretcha.

Excentriskt betyder ju att muskeln jobbar under förlän

Hej Tore, Tänkte bara meddela att det känns som om Din rehab-metod verkar funka....vaden börjar så sakteliga normaliseras, jag tror att det blir första löptestet nästa helg. Får se om den håller. (Just nu kör jag fortfarande cykling och excentriska tåhävn

Fint att det rullar på för dig Håkan, du får verkligen ta o känna efter när det är dags o börja springa igen. Men en kort lugn jogg inom en snar framtid skulle kunna vara en bra värdemätare.

Själv sitter jag med en svullen fotled och tycker lite synd om

Sprungit regelbundet ett år,varit mkt noga mned återhämtning men börjat med fartträning,dvs intervaller, backe och tempo. Känt mig öm i vadeerna ganska fort även ifall jag tagit det extremt lugnt med ökningen av dosen
Igår orienteringstävling....gick kan

Hej igen!
Märkligt Johan K att din läkare säger att det SKA göra ont när andra inlägg tvärtom menar att man ska sluta med det man nu gör ifall det börjar göra ont?
Vad gäller då egentligen?
Kul Håkan om din vad börjar bli bra. Jag har nu börjat så smått