Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Fjärde dagen....känns fint i vaden..vet vilken rörelse som gör ont...Total vila har det varit...voltaren höjdläge o tåsträckning , även ifall det gjort ont....Går nu obehindrat utan kryckor. Kommer börja köra styrketräning strax o sen börja cykla. Tänkte

Hej Johan, låter klokt att Du tar det lugnt. Själv tänkte jag springa mina första få kilometrar i helgen - får se om det håller. Kämpa på!

Tack o lycka till Håkan. Idag varit ute i skogen o gått med hunden ochg det kändes fint i vaden. Otroligt att efter fyra dagar med smärta, smärta att jag kan gå överhuvudtaget. Har haft liniment på varje natt...vilat hela dagar. Höjdläge. Tror på snabb å

Är nog också lite skeptisk till tåhävningar....Fördrar o rekomenderar vanlig skogsprmenader gärna helt fritt i skogen.....utan stig. Sakta , sakta

Skogspromenaderna låter onekligen trevligare och roligare än tåhävningar, Johan, det medges. Själv cyklar jag mest på gymet nuförtiden - när jag inte gör mina tåhävningar förstås. Känns lite surt att - efter att man varit ute och sprungit i ur och skur he

Håkan

Du får trösta Dig lite med att Du har flera vänner i nöden. Jag spinner, cyklar & "bodypumpar" i väntan på att vaden som jag överansträngde i februari (!) skall bli bra. Visst saknar jag löpningen mycket men det funkar inte och då är det bara att g

Börjar bli orolig för att det kommer ta tid. Har änny inte provat eller tagit i...vilar änny...Började ni för tidigt?? Kände ni ingeting innan. Hur känns det när ni gör tåhävningar. Har smärta på ett ställe mitt i vade o den kommer bara i en speciell röre

Johan

Jag fick ont i foten när jag sprang men tjurade på några kilometer till och det var väl det dummaste...... Hursom fick jag i konsekvens en överansträngning i muskelfästet vaden insidan skenbenet starax över foten. Det gör ont vid kraftig fotisättni

Harald: Skogspromenader är jättebra träning för att stärka musklerna kring fotleden. Speciellt om man går där det inte är stigar.

Min golf fungerar på samma sätt. Många skogspromenader blir det men jag tröstar mig med ovanstående. Och är det inte lite ch

Hej Alla!
Harald - skönt att höra att man inte är ensam att inte kunna springa när fåglarna kvittrar och solen skiner!
Johan - efter min skada (muskelbristning vänster vad) försökte jag springa först efter 5 dagar, sedan efter en vecka - båda gångerna sle