Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Lycka till i helgen Håkan. Hoppas det fungerar nu. Jag har varit ute o gått min första skogspromenad utan krycka. Känns ömt o vant...haltar lätt än men det går. Tänker ta det rysligt lugnt . Smörjer in vaden med liniment varje natt samt votaren ..tåhävni

Undrar....är det inte så att vila är det enda som gälle då man råkat ut för muskelbristning. Läser mkt här om att det går att hålla på ändå, utan att det gör ont förståss, träna o träna.Vilan i sig borde läka bristningen. Har jag Fel?

Fel och fel,

vad jag har förstått så är total vila något man i princip bara gör första dygnen efter skadan.

Sen är det belastning som gäller, till en början måttlig men efterhand stegrande.
Vill man inte göra direkta cirkulationsövningar så är ju skogsp

går ganska bra nu men den skärande smärtan komemr ibland. Dern gör att jag blir osäker när jag går o ibland tom haltar. Hur ska jag möta den?? Ska det göra ont ibland eller är det bara ett tecken på att muskeln fortfrande inte är okej???

Johan, jag tolkar din smärta som att muskeln fortfarande inte är helt ok. Men eftersom det just är "din" smärta så är det egentligen omöjligt för mig eller någon annan att säga.

Du kan ju tänka tillbaks på hur det kändes för en vecka sedan när muskeln pr

Du har rätt....en betydlig skillnad...En smärta på 3 av 10 kanske. Vickar mkt o ofta på tårna. promnerar minst två ggr per dag..lugnt o fint, utan att ta i.

Läste om gubbvader..är det samma sak. ?

Bra att det gör mindre ont än tidigare, 3/10 är helt klart bra!

Är inte insatt alls i gubbvader och vad det innebär. Men efter lite googlande så verkar det vara ständigt återkommande värk/kramp i vaderna i samband med träning, framför allt löpning.

Du h

Låter som min väg Tore. Kommer inte riskera Oringen i sommar...Har nu ca 8 veckor på mig. Tänker inte ta ett löpsteg innan jag känner mig helt okej. Tänkte på akupunktur. Balansen i kroppen osv. Promenaderna känns väldigt bra men spänner mig så jag aldrig

En vecka idag. Går bättre o bättre. Har testat lätt cykling utan besvär. Går i skogen ca minst 30 min per dag. Vickar mkt med foten på kvällarna. Går o klipper gräset, rensar ogräs utan problem. Känner dock ömheten i vaden, precis somdu sklriver Håkan..en

Hej Johan - bra att det går i rätt riktning. Intressant att Du fick den reaktionen med fart och back-träning....jag skulle just börja mer med sådan träning, hade just byggt upp mer längd i träningen, från kanske 15-25 km per vecka var jag på väg mot 45 km