Quote from Funbeat user on 3 June 2009, 16:51precis, och problemet med vad som bör förbjudas löser man då genom att lägga på en skatt som är tänkt att dels täcka kostnaderna för (miss)bruket och dels ska avhålla människor från att (miss)bruka för mycket. Skatt på feta och sockriga livsmedel har ju t
precis, och problemet med vad som bör förbjudas löser man då genom att lägga på en skatt som är tänkt att dels täcka kostnaderna för (miss)bruket och dels ska avhålla människor från att (miss)bruka för mycket. Skatt på feta och sockriga livsmedel har ju t
Quote from Elias Engqvist on 3 June 2009, 18:35Jag som tycker att feta är så gott!
Jag som tycker att feta är så gott!
Quote from Funbeat user on 3 June 2009, 19:28Tycker det låter bakvänt att rökarna skulle vara de som visste mäst om rökningens negativa hälsoeffekter. Den som fortfarande röker behöver troligen mer hjälp och information för att kunna ta ett grundat beslut.
Tycker det låter bakvänt att rökarna skulle vara de som visste mäst om rökningens negativa hälsoeffekter. Den som fortfarande röker behöver troligen mer hjälp och information för att kunna ta ett grundat beslut.
Quote from Funbeat user on 3 June 2009, 20:12Var måste vi börja jobba nånstans för att få någon som helst kontroll på tillväxten av nikotin, alkohol, drog samt matmissbruk.(Psykisk ohälsa oxså typ....) Jag har ofta fått frågan i vilken ålder ska man sätta in resurserna och där har jag en fast å orub
Var måste vi börja jobba nånstans för att få någon som helst kontroll på tillväxten av nikotin, alkohol, drog samt matmissbruk.(Psykisk ohälsa oxså typ....) Jag har ofta fått frågan i vilken ålder ska man sätta in resurserna och där har jag en fast å orub
Quote from Funbeat user on 3 June 2009, 20:28Kjell har här en åsikt som jag ställer upp på.
Nästan.Har aldrig förstått varför små barn skall sättas in i allt möjligt, och ju tidigare desto bättre.
Är ju nästan lika gammal som Metusalem blev.
På min tid som barn fick vi lära oss
respekt,
skyldighe
Kjell har här en åsikt som jag ställer upp på.
Nästan.
Har aldrig förstått varför små barn skall sättas in i allt möjligt, och ju tidigare desto bättre.
Är ju nästan lika gammal som Metusalem blev.
På min tid som barn fick vi lära oss
respekt,
skyldighe
Quote from Funbeat user on 3 June 2009, 20:42Metusalem - en i Gamla testamentet omnämnd patriark som sägs ha levt i 969 år! Undrar hur många maraton han hann med? 😉
Metusalem - en i Gamla testamentet omnämnd patriark som sägs ha levt i 969 år! Undrar hur många maraton han hann med? 😉
Quote from Funbeat user on 3 June 2009, 20:59Vet inte riktigt vart tåden är på väg.?..å som alla FunBeatare vet så har den ju efter ett tag ett eget liv så att säga. Förlåt mig nu om jag vill passa några dygn vad gäller inlagor..känns precis så just nu. Återkommer naturligtvis om det känns annorlund
Vet inte riktigt vart tåden är på väg.?..å som alla FunBeatare vet så har den ju efter ett tag ett eget liv så att säga. Förlåt mig nu om jag vill passa några dygn vad gäller inlagor..känns precis så just nu. Återkommer naturligtvis om det känns annorlund
Quote from Funbeat user on 3 June 2009, 21:19Känner ju en hel del danskar, som väl röker mer än vi.
Speciellt bland de, som springer.Träffar några nästa vecka nere i Antibes.
Skall ställa frågor.Återkommer med eventuella "svar" om 2 veckor ca.
Tror mer på att tala med aktiva än teoretiker.
Känner ju en hel del danskar, som väl röker mer än vi.
Speciellt bland de, som springer.
Träffar några nästa vecka nere i Antibes.
Skall ställa frågor.
Återkommer med eventuella "svar" om 2 veckor ca.
Tror mer på att tala med aktiva än teoretiker.
Quote from Funbeat user on 5 June 2009, 10:55DEt där med myndighetsålder är ganska kul.
Jag har en släkting som är jurist och iaf brukade ha en del åsikter om det där. Så här ungefär:
När mina föräldrar var unga blev man myndig vid 21.
Vid 20 fick man motbok/handla på bolaget (och flickor kunde få g
DEt där med myndighetsålder är ganska kul.
Jag har en släkting som är jurist och iaf brukade ha en del åsikter om det där. Så här ungefär:
När mina föräldrar var unga blev man myndig vid 21.
Vid 20 fick man motbok/handla på bolaget (och flickor kunde få g
Quote from Funbeat user on 5 June 2009, 12:25Enligt Anna-Carolina Veber ska man inte propagera mot rökning eftersom det är otrendigt.
Det argumentet är både ytligt och dumt.
Vi som sett nära och kära dö av rökningens skadeverkningar (vi är många) och kanske själva slutat röka har väldigt goda skäl
Enligt Anna-Carolina Veber ska man inte propagera mot rökning eftersom det är otrendigt.
Det argumentet är både ytligt och dumt.
Vi som sett nära och kära dö av rökningens skadeverkningar (vi är många) och kanske själva slutat röka har väldigt goda skäl