Quote from Catharina Brattlin on 6 June 2009, 15:21"Det går inte att jämställa rökning med överätning. Rök drabbar personer runt rökaren. Ffa drabbade är de barn som lever med rökande föräldrar."
Jag pratar inte om att jämställa tillstånden rökberoende och fetma. Den enda gemensamma nämnaren är ju att de
"Det går inte att jämställa rökning med överätning. Rök drabbar personer runt rökaren. Ffa drabbade är de barn som lever med rökande föräldrar."
Jag pratar inte om att jämställa tillstånden rökberoende och fetma. Den enda gemensamma nämnaren är ju att de
Quote from Funbeat user on 6 June 2009, 15:26Jag frågar mig om det är mer OK att dissa rökare än andra sjukdomsframkallande vanor som t ex grav övervikt?
--- Jag tycker att rökning är mer tillåtet att dissa än överätning. Rökning är bara ett gift. Mat är mat. Överätning är dåligt men det är ju omö
Jag frågar mig om det är mer OK att dissa rökare än andra sjukdomsframkallande vanor som t ex grav övervikt?
--- Jag tycker att rökning är mer tillåtet att dissa än överätning. Rökning är bara ett gift. Mat är mat. Överätning är dåligt men det är ju omö
Quote from Funbeat user on 6 June 2009, 15:28Om en person man gillar aningslöst ägnar sig åt att begå självmord eller förstöra sin hälsa på ett eller annat sätt, så tycker jag inte att det är särskilt elakt att försöka förhindra det. Man måste väl ändå få bry sig om sina medmänniskor utan att anses
Om en person man gillar aningslöst ägnar sig åt att begå självmord eller förstöra sin hälsa på ett eller annat sätt, så tycker jag inte att det är särskilt elakt att försöka förhindra det. Man måste väl ändå få bry sig om sina medmänniskor utan att anses
Quote from Catharina Brattlin on 6 June 2009, 15:40Jag väljer att inte dissa något, då jag anser att vuxna människor gör sina val och ska få göra sina val och leva sina liv utan att hela tiden få höra av omgivning hur dåligt det är, det de sysslar med. För det vet de mycket väl.
Jag är helt övertygad om
Jag väljer att inte dissa något, då jag anser att vuxna människor gör sina val och ska få göra sina val och leva sina liv utan att hela tiden få höra av omgivning hur dåligt det är, det de sysslar med. För det vet de mycket väl.
Jag är helt övertygad om
Quote from Funbeat user on 6 June 2009, 15:42Jag tror det är det dåliga samvetet som göra att rökare inte tål att höra någon form av kritik. Iof är ju det en bra sak eftersom det då måste pågå en ordentlig reflektion kring det egna agerandet.
Jag tror det är det dåliga samvetet som göra att rökare inte tål att höra någon form av kritik. Iof är ju det en bra sak eftersom det då måste pågå en ordentlig reflektion kring det egna agerandet.
Quote from Funbeat user on 6 June 2009, 15:45Jag tycker att cigaretter o dyl bör förbjudas helt. Så gör vi med andra gifter.
Att lämna rökarna ifred tycker jag är en dålig lösning. Det är ett gift, det finns stora skadeverkningar som även drabbar människor runtomkring och den enda nytta det gör är
Jag tycker att cigaretter o dyl bör förbjudas helt. Så gör vi med andra gifter.
Att lämna rökarna ifred tycker jag är en dålig lösning. Det är ett gift, det finns stora skadeverkningar som även drabbar människor runtomkring och den enda nytta det gör är
Quote from Funbeat user on 6 June 2009, 15:51Jag vill be om ursäkt till Miss Flugvikt eftersom mina inlägg gått i precis den riktning hon inte ville ha. Snacka om off topic. Ursäkta Miss Flugvikt.
Jag vill be om ursäkt till Miss Flugvikt eftersom mina inlägg gått i precis den riktning hon inte ville ha. Snacka om off topic. Ursäkta Miss Flugvikt.
Quote from Funbeat user on 6 June 2009, 15:54Tråden hade ju varit död länge.....
Tråden hade ju varit död länge.....
Quote from Catharina Brattlin on 6 June 2009, 16:02"Jag tycker att cigaretter o dyl bör förbjudas helt. Så gör vi med andra gifter.
"Jag tycker att cigaretter o dyl bör förbjudas helt. Så gör vi med andra gifter.
Quote from Funbeat user on 6 June 2009, 16:12> Tråden hade ju varit död länge.....
Vilket kanske beror på att de som verkligen ville diskutera äpplen ledsnade ur när en massa andra började diskutera päron trots att trådstartaren snällt och vänligt bett dem undvika pärondiskussionerna... 🙂
> Tråden hade ju varit död länge.....
Vilket kanske beror på att de som verkligen ville diskutera äpplen ledsnade ur när en massa andra började diskutera päron trots att trådstartaren snällt och vänligt bett dem undvika pärondiskussionerna... 🙂