Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelNågon som fått Canyon -09 cykel …
You need to log in to create posts and topics.

Sist jag såg på trådämnet så handlade det just, implicit, om leverenstid.

Det är väl bra att folk får reda på att det är strul med leveranserna. Jag va nära att köpa en sån där cykel. Men efter jag läst några trådar på happy så valde jag att inte köpa grisen i säcken!

På Canyon är (försöker) man vara smart, lika smart som tex Porsche och Dell. Man låter sina kunder betala för produkten i d tid innan leverans och därmed kan förvalta kapitalet innan innan produkten produceras och levereras. Och därmed tjäna mer stålar än

Det åligger Canyon att övertyga David och andra att de inte längre förtjänar att bli förföljda.

Enligt beställningsinformationen så skulle pengarna dras från mitt kort först då produkten lämnar Canyon. Inget har heller dragits ännu.

EU:s gemensamma regler för kortbetalning är sådana. De som inte följer dem ska man anmäla.

Då får vi hoppas att du får din cykel på utlovad tid och allt är enligt din beställning.

Det är inte så kul att vänta på nåt som har betalats och sedan går det inte att få tillbaka pengarna när leverantören inte levererar i tid.
Canyon har tidigare år ha

Naturligtvis låter inte det kul. Jag skulle inte rekomendera nån att förskottsbetala nåt. Betalar man med kort brukar det också gå att få hjälp av kreditkortsföretagen att stoppa betalningen om det blir strul.

Det förefaller iallafall som Canyon försöker

Du kan läsa här.
http://happymtb.org/forum/read.php/1/844803

Vad var problemet? Det var ju bara några som inte fattade hur momsreglerna fungerade? Inga problem med att få tillbaka några pengar.