Quote from Funbeat user on 5 June 2009, 20:20Ni som har/har haft plantar fasciit. Har ni ont under hälen? Jag har fått diagnosen, men jag har inte alls ont under hälen utan i hålfoten.
Känner igen det där med att gå på utsidan av foten, det gör jag också.
Det är stramt i hålfoten och gör rejält on
Ni som har/har haft plantar fasciit. Har ni ont under hälen? Jag har fått diagnosen, men jag har inte alls ont under hälen utan i hålfoten.
Känner igen det där med att gå på utsidan av foten, det gör jag också.
Det är stramt i hålfoten och gör rejält on
Quote from Funbeat user on 5 June 2009, 20:45Fia-Lotta: Det stämmer inte riktigt med den smärta jag hade (och bitvis har). Den satt tydligast där "senan under foten fäster i hälen". Men om jag inte missminner mig så började allt besvär med irritation och smärta "generellt under hålfoten", längs sena
Fia-Lotta: Det stämmer inte riktigt med den smärta jag hade (och bitvis har). Den satt tydligast där "senan under foten fäster i hälen". Men om jag inte missminner mig så började allt besvär med irritation och smärta "generellt under hålfoten", längs sena
Quote from Funbeat user on 5 June 2009, 20:51Jo det stämmer tyvärr. 🙁 På insidan av hälen nära hålfoten och längs med hela senan fram i foten.
Jo det stämmer tyvärr. 🙁 På insidan av hälen nära hålfoten och längs med hela senan fram i foten.
Quote from Funbeat user on 5 June 2009, 21:00Fia-Lotta: Om Du inte redan har så köp ett par Birkenstock i morgon. Kommer att förkorta rehabtiden markant.
Ikväll kan Du testa lite kylbehandling: Ispåse på hälen/under foten, bandagera fast den. Lägg foten på soffbordet sisådär 2 eller 3x5 eller 10 mi
Fia-Lotta: Om Du inte redan har så köp ett par Birkenstock i morgon. Kommer att förkorta rehabtiden markant.
Ikväll kan Du testa lite kylbehandling: Ispåse på hälen/under foten, bandagera fast den. Lägg foten på soffbordet sisådär 2 eller 3x5 eller 10 mi
Quote from Funbeat user on 5 June 2009, 21:07Tack Niko! 🙂
Fast jag har inte ont när jag ligger/sitter. Så jag skulle nog inte känna någon effekt av isblåsa. Konstigt nog känns det bäst när jag går i mina lite (ca 2 cm) högklackade skor med träsula. (#)
Tack Niko! 🙂
Fast jag har inte ont när jag ligger/sitter. Så jag skulle nog inte känna någon effekt av isblåsa. Konstigt nog känns det bäst när jag går i mina lite (ca 2 cm) högklackade skor med träsula. (#)
Quote from Funbeat user on 5 June 2009, 21:17Jag hade inte heller ett uns ont när jag satt still eller låg, kylan hjälpte ändå! Mindre on i hälen/under foten en liten stund efteråt iaf. Inbillar mig att det kanske hjälpte till även på ett allmänt sätt: bidrar till ökad genomströmning och snabbar där
Jag hade inte heller ett uns ont när jag satt still eller låg, kylan hjälpte ändå! Mindre on i hälen/under foten en liten stund efteråt iaf. Inbillar mig att det kanske hjälpte till även på ett allmänt sätt: bidrar till ökad genomströmning och snabbar där
Quote from Funbeat user on 5 June 2009, 21:20Jag har kyllinement, ska börja med att prova med det. Tack för tipset! 🙂
Ja, det är en rejäl hålfot i dom, men dom är stenhårda i och med träklacken. Men det kanske är bra?
Jag har kyllinement, ska börja med att prova med det. Tack för tipset! 🙂
Ja, det är en rejäl hålfot i dom, men dom är stenhårda i och med träklacken. Men det kanske är bra?
Quote from Funbeat user on 6 June 2009, 10:29Japp, jag gissar att det är den rejäla hålfoten som gör susen. Poängen med "specialsulor" eller tejpning för plantar fasciit är ju att bygga upp under hålfoten för att förhindra att foten "sjunker ihop".
(Det som kan hända om foten sjunker är att senan
Japp, jag gissar att det är den rejäla hålfoten som gör susen. Poängen med "specialsulor" eller tejpning för plantar fasciit är ju att bygga upp under hålfoten för att förhindra att foten "sjunker ihop".
(Det som kan hända om foten sjunker är att senan
Quote from Funbeat user on 6 June 2009, 10:59Hej,
Måste få hjälp snart håller att bli tokíg av smärta...
Äter Voltaren 2 ggr om dan sedan tisdags men det är rena helvete. Har inte varit till jobbet senaste vecka och vill bara,vill inte alls tänka.
Hela började i januari med hälsene iflamation i v.f.
Hej,
Måste få hjälp snart håller att bli tokíg av smärta...
Äter Voltaren 2 ggr om dan sedan tisdags men det är rena helvete. Har inte varit till jobbet senaste vecka och vill bara,vill inte alls tänka.
Hela började i januari med hälsene iflamation i v.f.
Quote from Funbeat user on 25 June 2009, 21:56Hej ho o glad sommar!!
Jag var till fotvården och fick då veta att om cortisonsprutan inte gjort ont, alltså EXTREMT ont så har läkaren satt sprutan fel. Ok, jag tyckte inte det gjorde så ont och inte hjälpte det heller så min spruta åt fanders. Och det
Hej ho o glad sommar!!
Jag var till fotvården och fick då veta att om cortisonsprutan inte gjort ont, alltså EXTREMT ont så har läkaren satt sprutan fel. Ok, jag tyckte inte det gjorde så ont och inte hjälpte det heller så min spruta åt fanders. Och det