Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Tack Tack o Tack 🙂 känner mig glad över att det kan bli bättre

*skeptisk fortfarande dock* Jag kör mjuka övningar men så fort jag gjort något mer *hushållsarbete* så får jag sota för det dagen efter. Går med krycka på förmiddagarna för att inte belas

Sanna,

jag har börjat gå med "foppa tofflor" inne - skön avlastning för hälen. Min har blivit bättre sedan
jag började med detta. Måste inte vara original - köpte mina utanför Gekås för knappt 50kr...

/B.

ah, ja de där "foppa" har jag tittat på. De är rätt mjuka i gummit? och om de är så mjuka så borde det avbelasta (svikta/studs) för fot o knän. Jag har dock ett par dyrgripar, sånadära rundskor *wpt/empt?* som jag fått i present och de är jättebra, dock h

Jag fick hälsporre 1986 eller snarare fick jag diagnosen då. Hade dragit med detta i säkert ett år innan dess. Fick då cortison mot detta vilket ju inte var särskilt kul då det stacks och som det kändes spridning av cortison genom vickande framoch tillbak

Jag har haft plantar fasciit i ett halvår nu och det är inte förrän nu, när jag börjat att söka runt på nätet, som jag verkligen inser att detta är något jag troligtvis kommer att få dra på en längre tid. Jag upplever det som om smärtan i foten är konstan

Hej
Jag har haft hälsporre i ca:2år, fick rådet att testa stötvågsbehandling.
Det tog 4 behandlingar ca:2 veckor så var det borta. kanon bra!!!

Var gjorde du stötvågsbehandling? Var det dyrt? Gjorde det ont? Jag har inte hört någon som gjort det tidigare, bara läst om det på nätet. Förklarade läkaren för dig på vilket sätt det fungerar? Många frågor...

Jag tycker Du skall söka upp någon ytterligare kunnig för att få, minst en, second opinion. Det kan ju vara så att det, som för min egen del, räcker långt med "formgjuten" sula, kylbehandling på kvällarna, Birkenstocktofflor inomhus (alltid!) och friktion

Hej!
Lånar tråden lite. Jag har dragits med plantar fasciit i snart 3 år. Ett par gånger har det gått över nästan helt och jag har trott att "yes, äntligen borta!" - så börjar det igen... Suck. Första omgången haltade jag i flera månader och fick sluta tr

Tack för dina kloka synpunkter, Niko. Jag har faktiskt beställt tid hos en annan sjukgymnast för att fixa ett nytt, stabilare fotinlägg. Jag inser att det jag köpte hos första sjukgymnasten inte stöder fötterna tillräckligt. Tack för tipset om att köpa Bi