Quote from Funbeat user on 5 March 2009, 19:25Men Henrik då.!!?..det här kan lyda under allmänt åtal för hot om skada av enskild person samt icke godkänt handhavande av köksredskap...Fängelse 6 mån till 2 år...Och vad Kortisonet anbelangar så har jag hört typ tuuuuuusentals versioner av att man blivi
Men Henrik då.!!?..det här kan lyda under allmänt åtal för hot om skada av enskild person samt icke godkänt handhavande av köksredskap...Fängelse 6 mån till 2 år...Och vad Kortisonet anbelangar så har jag hört typ tuuuuuusentals versioner av att man blivi
Quote from Funbeat user on 5 March 2009, 20:21Jag fick cortison i min hälsporre vid ett tillfälle. Det var drygt 20 år sedan så det var kanske en annan syn på cortison då. Sprutan gjorde överj..igt ont, men hjälpte! Har inte haft några problem efter det.
Jag fick cortison i min hälsporre vid ett tillfälle. Det var drygt 20 år sedan så det var kanske en annan syn på cortison då. Sprutan gjorde överj..igt ont, men hjälpte! Har inte haft några problem efter det.
Quote from Lars Mörrby on 6 March 2009, 19:46Cortison låter mycket enklare...
Men ja, annars var tanken att eftersom jag inte lyckas avhålla mig helt från att springa trots att
jag vet att jag borde låta bli, så behöver jag nog någon som bankar lite vett i skallen på mig.. 😉/Börje
Cortison låter mycket enklare...
Men ja, annars var tanken att eftersom jag inte lyckas avhålla mig helt från att springa trots att
jag vet att jag borde låta bli, så behöver jag nog någon som bankar lite vett i skallen på mig.. 😉
/Börje
Quote from Funbeat user on 7 April 2009, 11:37Hej igen alla!
Idag smäller det! Kl 14 ska jag få min spruta. Har kommit till ro med beslutet att ta den i alla fall men är fortfarande orolig för hur ont det kommer att göra. Man får tydligen bedövning i samma spruta så det ska vara hanterbart... Men ja
Hej igen alla!
Idag smäller det! Kl 14 ska jag få min spruta. Har kommit till ro med beslutet att ta den i alla fall men är fortfarande orolig för hur ont det kommer att göra. Man får tydligen bedövning i samma spruta så det ska vara hanterbart... Men ja
Quote from Funbeat user on 7 April 2009, 12:47Håller tummarna Maria! Tre år låter ju för d-ligt, och här går jag och gnäller över att haft strul i ett halvår!
Börje: Det där med Foppatofflor låter inte helt optimalt. För rehab av plantarfasciit/hälsporre så har jag uppfattat det som viktigt att toff
Håller tummarna Maria! Tre år låter ju för d-ligt, och här går jag och gnäller över att haft strul i ett halvår!
Börje: Det där med Foppatofflor låter inte helt optimalt. För rehab av plantarfasciit/hälsporre så har jag uppfattat det som viktigt att toff
Quote from Funbeat user on 22 May 2009, 22:42Hej, Hur gick det för dig Maria? Hjälpte sprutan något?
Jag var o tog min imorse kl.9. Läskigt! men gjorde inte så ont som jag trodde. Läkarens masserande gjorde mer ont än själva sprutan :/
Ännu har jag inte märkt någon skillnad. Har varit på jobbet so
Hej, Hur gick det för dig Maria? Hjälpte sprutan något?
Jag var o tog min imorse kl.9. Läskigt! men gjorde inte så ont som jag trodde. Läkarens masserande gjorde mer ont än själva sprutan :/
Ännu har jag inte märkt någon skillnad. Har varit på jobbet so
Quote from Funbeat user on 24 May 2009, 19:09Hej!
Jodå, sprutan var en klar förbättring. Tog lång tid men nu känns det riktigt bra. Verkar som om sprutan har tagit bort det mest akuta. Innan så hade jag ont under i stort sett hela foten. Nu är det koncentrerat på en liten punkt och gör ont endast v
Hej!
Jodå, sprutan var en klar förbättring. Tog lång tid men nu känns det riktigt bra. Verkar som om sprutan har tagit bort det mest akuta. Innan så hade jag ont under i stort sett hela foten. Nu är det koncentrerat på en liten punkt och gör ont endast v
Quote from Funbeat user on 26 May 2009, 22:24`Är det någon som vet om det finns fotövningar på webben jag kan titta på? Har ännu inte kommit till sjukgymnast men kör gamla hederliga "gripa penna", rulla boll, vax off/vax on/ gympa. Fler tips?
Jag har nämligen ingen aning vad som är "bra" övningar så
`Är det någon som vet om det finns fotövningar på webben jag kan titta på? Har ännu inte kommit till sjukgymnast men kör gamla hederliga "gripa penna", rulla boll, vax off/vax on/ gympa. Fler tips?
Jag har nämligen ingen aning vad som är "bra" övningar så
Quote from Lars Mörrby on 27 May 2009, 09:53Jag var på Sportrehab ett par gånger i vintras för min hälsporre. Det enda jag fick i övningsväg var tåhävningar. Börja med några på bägge fötterna som uppvärmning, sedan ett par set på ett ben som träning, och därefter försiktigt sträcka ut vadmuskeln. D
Jag var på Sportrehab ett par gånger i vintras för min hälsporre. Det enda jag fick i övningsväg var tåhävningar. Börja med några på bägge fötterna som uppvärmning, sedan ett par set på ett ben som träning, och därefter försiktigt sträcka ut vadmuskeln. D
Quote from Funbeat user on 28 May 2009, 16:46Jag hade plantar fascit för några år sedan men körde inte någon speciell rehab för att bli av med det. Däremot upplevde jag att det hjälpte mycket att tejpa foten när jag väl började springa igen. Massage med tennisboll körde jag dock varje kväll framför
Jag hade plantar fascit för några år sedan men körde inte någon speciell rehab för att bli av med det. Däremot upplevde jag att det hjälpte mycket att tejpa foten när jag väl började springa igen. Massage med tennisboll körde jag dock varje kväll framför