Quote from Funbeat user on 5 June 2011, 23:02Det beror på vad man har för mål och vad man jämför med. Själv är jag inte vältränad om jag jämför med er som frekventerar detta forum. Ska man däremot jämföra med alla de som inte tränar så framstår jag som värsta atleten. Klarar man Vasaloppet (eller Li
Det beror på vad man har för mål och vad man jämför med. Själv är jag inte vältränad om jag jämför med er som frekventerar detta forum. Ska man däremot jämföra med alla de som inte tränar så framstår jag som värsta atleten. Klarar man Vasaloppet (eller Li
Quote from Funbeat user on 5 June 2011, 23:11Antar att man blir bra eller hyffsat bra om man tränar regelbundet inom en viss sport/gren tex löpning. Har man för avsikt att bli tex snabbare inom löpning som jag eftersträvar, så är det nog som så att man får löpträna 3-4 gånger i veckan för att nå sin
Antar att man blir bra eller hyffsat bra om man tränar regelbundet inom en viss sport/gren tex löpning. Har man för avsikt att bli tex snabbare inom löpning som jag eftersträvar, så är det nog som så att man får löpträna 3-4 gånger i veckan för att nå sin
Quote from Funbeat user on 6 June 2011, 05:52Här på FB och resten av Internet är jag synnerligen vältränad. Min kropp är dock svag, osmidig och inte så vältränad IRL.
Här på FB och resten av Internet är jag synnerligen vältränad. Min kropp är dock svag, osmidig och inte så vältränad IRL.
Quote from Funbeat user on 6 June 2011, 09:15Jag hoppas att Antons tider bara är vad han själv (ung, frisk kille) anser att han måste uppnå för att klassa sig som vältränad. Personligen så sprang jag maran förra helgen på 3:39, och jag hade inte klarat det om jag inte hade tränat väl - alltså anser
Jag hoppas att Antons tider bara är vad han själv (ung, frisk kille) anser att han måste uppnå för att klassa sig som vältränad. Personligen så sprang jag maran förra helgen på 3:39, och jag hade inte klarat det om jag inte hade tränat väl - alltså anser
Quote from Funbeat user on 6 June 2011, 09:47Men framförallt så lyser det det igenom att trådskaparen inte har koll (kanske därför han frågar) med ledtråd i förhållandet mellan tiderna. Såsom många redan har påpekat.
Det råder ganska stor diskrepens mellan tiderna på de olika sträckorna. Med framfö
Men framförallt så lyser det det igenom att trådskaparen inte har koll (kanske därför han frågar) med ledtråd i förhållandet mellan tiderna. Såsom många redan har påpekat.
Det råder ganska stor diskrepens mellan tiderna på de olika sträckorna. Med framfö
Quote from Funbeat user on 6 June 2011, 09:47^
^
Quote from Funbeat user on 6 June 2011, 09:49...och ja! Jag ÄR vältränad. I löpning. 🙂
...och ja! Jag ÄR vältränad. I löpning. 🙂
Quote from Funbeat user on 6 June 2011, 09:54Jag är vältränad just nu. Nästa år är målet att vara vältränad fast med bättre resultat dvs under 60 minuter på milen.
Jag är vältränad just nu. Nästa år är målet att vara vältränad fast med bättre resultat dvs under 60 minuter på milen.
Quote from Funbeat user on 6 June 2011, 09:56Om vi frågar Jack Daniels - så ser rimliga tider (om du lagt in relevant träning) ut såhär:
Baserat på din 5K-tid:
BILD:http://mbjork.se/storage/Baserat_på_5k.png
...och på din 10K-tid:
BILD:http://mbjork.se/storage/baserat_på_10k.png
Om vi frågar Jack Daniels - så ser rimliga tider (om du lagt in relevant träning) ut såhär:
Baserat på din 5K-tid:
BILD:http://mbjork.se/storage/Baserat_på_5k.png
...och på din 10K-tid:
Quote from Funbeat user on 6 June 2011, 10:22Bra fråga! Jag hörde en professor påstå att man måste lägga ner minst 10.000 timmar för att bli virituos dvs vältränad på vad som helst. Allt ifrån piano till löpning. Vältränad i förhållande till sig själv, alltså.
🙂
Bra fråga! Jag hörde en professor påstå att man måste lägga ner minst 10.000 timmar för att bli virituos dvs vältränad på vad som helst. Allt ifrån piano till löpning. Vältränad i förhållande till sig själv, alltså.
🙂