Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 10:28Lång tråd som jag inte riktigt orkat läsa, men jag konstaterar att jag enligt trådskaparens definition aldrig kommer bli vältränad.
Men vad gör väl det...jag är i bra form, stark, pigg, frisk och med god kondition...möjligen bara lite långsam löpare.
Lång tråd som jag inte riktigt orkat läsa, men jag konstaterar att jag enligt trådskaparens definition aldrig kommer bli vältränad.
Men vad gör väl det...jag är i bra form, stark, pigg, frisk och med god kondition...möjligen bara lite långsam löpare.
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 10:42Allt är relativt 🙂 Om litet machosnack är tillåtet så hade vi en tuff definition på vältränad när jag gjorde lumpen -> Milen sub 40, bänkpress +100kg och +20chins. Om man uppfyller de kraven är man ju hyfsat stark och har bra kondition (för en kropp som
Allt är relativt 🙂 Om litet machosnack är tillåtet så hade vi en tuff definition på vältränad när jag gjorde lumpen -> Milen sub 40, bänkpress +100kg och +20chins. Om man uppfyller de kraven är man ju hyfsat stark och har bra kondition (för en kropp som
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 11:08Jag känner mig vältränad när jag kan trycka på i en uppförsbacke och på toppen av den pusta ut och känna att jag kan fortsätta i samma fart.
Jag känner mig vältränad när jag kan trycka på i en uppförsbacke och på toppen av den pusta ut och känna att jag kan fortsätta i samma fart.
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 11:16Matte, känner mig plötsligt otränad 😉
Matte, känner mig plötsligt otränad 😉
Quote from Funbeat user on 14 June 2011, 09:41Bara o köpa in lite proteinshakes o ge sig ner i gymmet Robban;) Löpning verkar ju inte vara några problem...
Bara o köpa in lite proteinshakes o ge sig ner i gymmet Robban;) Löpning verkar ju inte vara några problem...
Quote from Funbeat user on 14 June 2011, 09:52Kanske inte, men det lär bli om jag lyckas ta 100kg i bänk 😉
Kanske inte, men det lär bli om jag lyckas ta 100kg i bänk 😉
Quote from Funbeat user on 14 June 2011, 10:39Gammla fina MilFit graderingen är väl ett bra mått som nämnts ovan.
(Minuter på milen x 5) - (Kg i bänk) - (Chins x 2)
Under 100 och du är vältränad. Under 50 (Guld) är grymt
Gammla fina MilFit graderingen är väl ett bra mått som nämnts ovan.
(Minuter på milen x 5) - (Kg i bänk) - (Chins x 2)
Under 100 och du är vältränad. Under 50 (Guld) är grymt
Quote from Funbeat user on 14 June 2011, 12:55Supinerade eller pronerade chins? (ligger på ca 140)
Supinerade eller pronerade chins? (ligger på ca 140)
Quote from Funbeat user on 14 June 2011, 14:13Gällande 10 000 timmmar och virtous/"superstjärna". Så vill jag minnas att de 2 ggr jag gånger jag sett det nämnas i media (ett tv-program om en violinist + en artikel i GP gällande bl a fotboll) så handlar det om 10 000 timmars träning innan man fyllt 16
Gällande 10 000 timmmar och virtous/"superstjärna". Så vill jag minnas att de 2 ggr jag gånger jag sett det nämnas i media (ett tv-program om en violinist + en artikel i GP gällande bl a fotboll) så handlar det om 10 000 timmars träning innan man fyllt 16
Quote from Funbeat user on 14 June 2011, 14:17Som vanligt har den kunniga Sylvia sunda åsikter och jag lägger min röst på henne.
Jag betraktar mig som hyfsat vältränad, men eftersom jag inte enbart tränar för att bli bra i löpning och eftersom jag är väldigt stor så är det högst osannolikt att jag n
Som vanligt har den kunniga Sylvia sunda åsikter och jag lägger min röst på henne.
Jag betraktar mig som hyfsat vältränad, men eftersom jag inte enbart tränar för att bli bra i löpning och eftersom jag är väldigt stor så är det högst osannolikt att jag n