Quote from Catharina Brattlin on 7 June 2011, 11:51Gott så. 🙂
Gott så. 🙂
Quote from Elias Engqvist on 7 June 2011, 12:49Jag tycker att jag är ganska vältränad (i löpning) men jag springer bara milen på runt 50min.
Jag måste nämligen lägga till vältränad för min ålder! Jag kan också säga att jag tränat löpning i c:a 35 år och då är man iaf vältränad på det sättet att man h
Jag tycker att jag är ganska vältränad (i löpning) men jag springer bara milen på runt 50min.
Jag måste nämligen lägga till vältränad för min ålder! Jag kan också säga att jag tränat löpning i c:a 35 år och då är man iaf vältränad på det sättet att man h
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 16:48Man kan vara vältränad eller bra tränad utifrån sin egen ålder och sina egna förutsättningar. Och sen så kan läkare ge diagnosen "som en vältränad idrottsman" när dom lyssnar på hjärta och lungor tex.. även fast man inte har tränat speciellt länge. Vet in
Man kan vara vältränad eller bra tränad utifrån sin egen ålder och sina egna förutsättningar. Och sen så kan läkare ge diagnosen "som en vältränad idrottsman" när dom lyssnar på hjärta och lungor tex.. även fast man inte har tränat speciellt länge. Vet in
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 16:50De är med i ett korplag i innebandy.
De är med i ett korplag i innebandy.
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 16:53Vilka då? läkarna? ha ha
Vilka då? läkarna? ha ha
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 17:12Nu är vi förvisso i löpargruppen men de som är mest vältränade skall vara mer allsidiga än bara löptränade tycker jag nog.
Om vi håller oss till friidrott så är 10-kampare vältränade. Även stavhoppare ser vältränade ut i alla fall.
Nu är vi förvisso i löpargruppen men de som är mest vältränade skall vara mer allsidiga än bara löptränade tycker jag nog.
Om vi håller oss till friidrott så är 10-kampare vältränade. Även stavhoppare ser vältränade ut i alla fall.
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 17:26Det har du en poäng med Tomas. 10 kampare har ju lite av varje. Kondition, styrka, smidighet. Listan kan göras lång med vad som anses vältränad.. Vet inte riktigt vad han som startade tråden ville ha svar på förståss? förmodligen om hans resultat i löpnin
Det har du en poäng med Tomas. 10 kampare har ju lite av varje. Kondition, styrka, smidighet. Listan kan göras lång med vad som anses vältränad.. Vet inte riktigt vad han som startade tråden ville ha svar på förståss? förmodligen om hans resultat i löpnin
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 09:17Kanske fel att säga att man har en "definition" av ordet vältränad. Men man har ju bildat sig en uppfattning om vad ordet vältränad är, och som du säger är det subjektiva, relativa bedömmingar. Tror dock att det var den TS var nyfiken på att veta.
Kanske fel att säga att man har en "definition" av ordet vältränad. Men man har ju bildat sig en uppfattning om vad ordet vältränad är, och som du säger är det subjektiva, relativa bedömmingar. Tror dock att det var den TS var nyfiken på att veta.
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 09:21"Vet inte riktigt vad han som startade tråden ville ha svar på förståss? förmodligen om hans resultat i löpning var bra? men det kan han ju bara svara på själv förståss"
Om det nu är hans resultat i löpning vilket jag inte har en aning om så kan även jag
"Vet inte riktigt vad han som startade tråden ville ha svar på förståss? förmodligen om hans resultat i löpning var bra? men det kan han ju bara svara på själv förståss"
Om det nu är hans resultat i löpning vilket jag inte har en aning om så kan även jag
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 10:05"En person som är stark, uthållig, har bra balans, kroppskontroll och koordinationsförmåga samt är smidig. Då är man vältränad tycker jag, generellt sett."
Gillar ej klippa in men detta ovan jag läste från Sylvia var bra.
Väldigt bra. (t+)
"En person som är stark, uthållig, har bra balans, kroppskontroll och koordinationsförmåga samt är smidig. Då är man vältränad tycker jag, generellt sett."
Gillar ej klippa in men detta ovan jag läste från Sylvia var bra.
Väldigt bra. (t+)