Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hehe, ja, det blev ett sidospår som heter duga. 🙂

Samma joggingtempo hela tiden och jabsen går i samma takt också. Första varvet blir det jogg hö-vä-hö-vä samtidigt som Du jabbar hö-hö-vä-vä i samma takt. Nästa varv dirkt efter blir det jogg hö-hö-vä-v

Ah, tror jag förstår nu.
Som jag tänker själv skulle jag nog öva varje del separat och sedan sätta ihop dem. (Hjälper mig att tänka så i alla fall.)

Jogg hö-hö-vä-vä blir ju för övrigt "hoppa på ett ben" 🙂 haha

Man måste ju utgå från sig själv. Träna 6 månader och skapa en grundkondition. Träna ett 3-4 ggr/vecka och märk förbättringen. Efter något år är du tränad. Lägg till lite övningar utanför löpningen som breddar. Efter 2 år är du vältränad. Leta träningspro

Fotbollsspelare har rätt så bra koordinationsförmåga. Inte helt lätt att stå och kicka med en boll. Väldigt mycket som ska koordineras där.

Alltför ofta tycker jag att koordinationsförmåga likställs med att kunna göra avancerade stegkombinationer i någo

Jag är nog bara lite gammaldags men jag kan inte låta bli att tycka att de som är mest vältränade är de som springer snabbast på de olika distanserna. För det är löpningsgruppen vi är i. Det är ointressant att komma in på 4 timmar på maran men kunna hoppa

Med andra ord skulle en helt otränad person vara mer vältränad än någon som tränar. 😉

I teorin ja. Men summan av de aktiviteterna den personen du kallar otränad gjort i sitt liv har uppenbarligen i så fall gjort denne mer tränad för uppgiften.

Marcus, visst var frågan ställd som "när man egentligen vältränad enligt dig" till oss alla? Läsarna? Jag gav min syn på saken, och det väckte tydligen svallande känslor.

Tolkade jag frågan tokigt och svarade fel, dvs inte vad som är förenligt med svar i

Det var ingen respons till dig Sylvia. Utan jag uppfattade det som att TS underförstått menade vältränad inom löpning då han ställde frågan i löpargruppen.

Jag vet folk som är sjukt vältränade men för den skull inte är bra löpare. Vi har ingen ensamrätt

Även om vi håller oss på "fältet" löpning, så är kan man fundera på om frågan är absolut eller relativ?
En löpare som ligger nära sin absoluta teoretiska maxkapacitet?
Eller en löpare som är vältränad relativt andra löpare ( hur vi nu definierar det?) el